OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans med ledare, chefer och medarbetare bidrar vi på HR till att Chalmers fortsätter att vara en attraktiv och hållbar arbetsplats för alla. Vi utvecklar och arbetar med frågor som berör verksamhetsplanering, arbetsrätt, kompetensutveckling, rekrytering, lön, miljö, arbetsmiljö, ledarskap, medarbetarskap och jämställdhet. HR-avdelningen är en del av Chalmers centrala verksamhetsstöd och består av ca 40 medarbetare fördelade på tre enheter och några specialistfunktioner:
• HR partner och rekryteringssupport
• Metod och utvecklingssupport
• Löne- och reseräkningsservice.
Människor och hållbara processer är vårt fokus
Som HR-partner samarbetar vi dagligen med chefer och ledare på plats ute i organisationen. Vårt uppdrag är varierande – från att bidra i arbetsrättsliga frågor till att stötta chefer i att utveckla arbetsmiljön i sina verksamheter, förbättra jämställdheten eller hålla workshops.
Vårt arbete grundar sig i verksamhetens behov och kan innehålla såväl operativa delar som strategiska diskussioner inom HR och som del av ledningsgruppen på institution/avdelning. Andra exempel på arbetsuppgifter är chefsrekrytering, rehabilitering, information om administrativa processer, facklig samverkan och konfliktlösning. Som HR-partner bidrar vi också till att utveckla processer, rutiner och arbetssätt inom HR-området för hela Chalmers.
Kom teama och arbeta med oss!
Du kommer mestadels verka ute i verksamheten med att stötta Chalmers chefer. Hemmabasen blir vår enhet som i dagsläget består av 15 HR-partners och 4 rekryteringsspecialister. Alla vi HR-partners har samma grunduppdrag, men vi har olika individuella styrkor, drivkrafter och kompetenser, vilket påverkar vilka övriga uppdrag vi ger oss i kast med och vilka verksamheter vi bäst matchar. Som HR-partner kommer du få ett mångsidigt och utmanande arbete som ger dig tillfälle att bidra i en akademisk- och forskningsinriktad miljö.
Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid.
Om dig
Du har en högskoleutbildning inom HR-området och minst fem års erfarenhet av brett HR-arbete som HR Business Partner/HR-generalist eller motsvarande, gärna med erfarenhet och/eller inblick i ledarskapsfrågor. Du är trygg i vem du är, har god samarbetsförmåga och vill som del av HR på Chalmers utveckla, driva och kommunicera. Med en stor del internationella medarbetare och sökanden är det förstås också viktigt att du är bekväm med att prata och skriva både på engelska och svenska.
Chalmers arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Jämställdhet och mångfald är viktiga grunder för all verksamhet på Chalmers.
Att arbeta på Chalmers
Chalmers vision: ”För en hållbar framtid” genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare.
Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers.
Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med Namn, Ref 20210331 och dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:
CV
Personligt brev • 1-2 sidor
Övrigt (valfritt) • Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju.
Sista ansökningsdag: 15 augusti 2021
Vid frågor, vänligen kontakta:
Per Blom
031-772 2653
per.blom@chalmers.se
Cecilia Örnroth
031-772 4975
cecilia.ornroth@chalmers.se
*** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***
Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom sex styrkeområden; Energi, Hälsa och teknik, Informations- och kommunikationsteknik, Materialvetenskap, Produktion och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!