OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Läs gärna mer om oss på www.arbetsformedlingen.se
Personalavdelningen söker nu en HR Partner till Enheten Verksamhetspartner. Enheten ska vara ett stöd till cheferna på arbetsförmedlingarna i personalfrågor såsom: rekrytering, lönesättning, arbetsmiljöarbete, rehabiliteringsfrågor, tolkning av lagar och avtal, kompetensförsörjning, chefsförsörjning, medarbetarsamtal, samverkan, jämställdhets- och mångfaldsfrågor. Arbetet innebär även viss administration, framförallt i rekryteringssystemet ReachMee.
Din placering är i Karlstad och du arbetar mot ett våra marknadsområden; Marknadsområde Västra Svealand (Värmland, Dalarna och Örebro län). Tjänsten innebär resor 2-3 dagar i veckan inom ditt område.
Du arbetar operativt och konsultativt samt agerar såväl proaktivt och strategiskt som behovsstyrt gentemot verksamhetens chefer.
Kompetenskrav
• Högskoleutbildning inom HR området 180 hp (eller 120 hp enligt tidigare system) eller utbildning som bedöms likvärdig i sammanhanget.
• B-körkort
• Du ska även ha flerårig aktuell erfarenhet av att idag arbeta med operativt HR-arbete
Meriterande:
• Erfarenhet av arbete vid en personalavdelning inom det statliga området
•
Erfarenhet av arbete som HR-generalist samt som Verksamhetspartner i ledningsgrupp. Det är även meriterande att ha arbetat konsultativt.
Som person är du relationsskapande i yrkesmässiga sammanhang och har god samarbetsförmåga samt ett konsultativt förhållningssätt. Du tar ansvar för din uppgift, är initiativrik och strukturerar själv ditt arbete. Du har en god administrativ förmåga. Du har en god kommunikativ förmåga såväl i tal som i skrift och är resultatorienterad.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt
Allmän visstidanställning under ett år, tillträde enligt överenskommelse.
Resor i tjänsten förekommer.
Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.
Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af-2016/0010 0852 senast den 2016-06-16. När du ansöker ingår att besvara ett antal urvalsfrågor elektroniskt. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
Kontaktpersoner
Carolina Silfversparre sektionschef 010-486 94 31
Christina Wåhlin Senior HR partner 010-487 05 93
Lena Hector Facklig företrädare ST 010-486 40 33
Hans-Olof Bengtsson Facklig företrädare SACO 010-486 12 04
Anna Johansson Facklig företrädare SEKO 010-487 46 04
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740