OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ledningsstaben Bra Liv, HR-avdelningen
Är du en relationsbyggare som vill arbeta brett inom HR? Vill du vara ett nära chefsstöd i en av Sveriges främsta offentliga primärvårdsverksamheter? Då har du hittat rätt! Vi är ett prestigelöst HR-gäng med bred kompetens och stort engagemang.
Vårdcentralerna Bra Liv befinner sig i en stimulerande digital och organisatorisk utvecklingsfas, HR spelar en viktig roll för Bra Livs arbete med ledarskap och medarbetarskap för att bygga framtidens primärvård! Vill du vara med på vår utvecklingsresa mitt i en föränderlig verksamhet?
Vi söker
Vår kollega går på föräldraledighet och nu söker vi dig som har examen inom HR-/personalvetarprogrammet eller annan utbildning vi som arbetsgivare bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har något års erfarenhet av brett HR-arbete - gärna inom offentlig sektor. B-körkort är en förutsättning, då resor och närvaro runtom i länet på våra vårdcentraler är ett viktigt, stimulerande och avgörande inslag i samarbetet med våra chefer. Det är viktigt att du har intresse av att arbeta flexibelt. Har du dessutom erfarenhet av och sporras av arbete med nyckeltal/statistikuppföljning och rekrytering/chefsstöd är det ett stort plus.
Vi erbjuder dig
Ett självständigt och varierat arbete med goda möjligheter att utvecklas i såväl HR-generalistrollen som i ett eget HR-kompetensområde. Vårt HR-team består av en HR-chef, en biträdande HR-chef, fyra HR-partners, en HR-administratör och en rekryteringsspecialist inom läkarförsörjning. Vi har ett gott samarbete, där vi arbetar nära varandra med en mängd spännande uppgifter. Vårt mål är att attrahera, rekrytera, utveckla och behålla våra medarbetare inom Vårdcentralerna Bra Liv och vi vill med våra insatser främja våra chefers förutsättningar att hantera sitt chef- och ledarskap. Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid under 1 år med möjlighet till förlängning.
Alla vi som arbetar inom Region Jönköpings län har tillgång till ett stort antal förmåner. Läs gärna mer om förmånerna här:http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/
Det här får du arbeta med
Som HR-partner hos oss kommer du att stödja och vägleda våra chefer i olika HR-processer: ledar- och medarbetarskap; arbetsmiljö, rehabilitering och hälsa; kompetensförsörjning och rekrytering, läkarförsörjning liksom kring lönebildning/lönesättning, arbetsrätt och avtalsfrågor. I rollen kommer du att arbeta främst operativt i chefstödet till verksamheterna – och samtidigt verka mer övergripande med strategiska frågor inom såväl Bra Liv som tillsammans med övriga HR-organisationen inom regionen.
Vi arbetar såväl i specialist-, administrations- som i partnerfunktion i HR-uppdraget. Du bygger självständigt och engagerat uppdraget tillsammans med dina chefer och vårdcentraler på ett eget geografiskt område i regionen och du samarbetar även med controller. Du arbetar med ca 11 chefer placerade på olika vårdcentraler runtom i regionen. Utbildning, handledning och olika informationsinsatser ingår också i uppdraget. Vi är måna om dina önskemål och du får en god introduktion för att tillsammans med dig över tid utforma tjänsten utifrån just din kompetens och tidigare erfarenheter inom HR.
För att du ska trivas hos oss
För att lyckas i rollen som HR-partner hos oss stimuleras du av möten med människor, att bygga och bibehålla gott förtroende och goda relationer. För dig är det viktigt att leverera hög kompetens och HR-stöd med kvalitet, detta är din drivkraft i stödet till cheferna. Som person är du trygg, prestigelös och stabil med god självinsikt, där du på ett självständigt sätt strukturerar, planerar och genomför din arbetsdag. Du har hög samarbetsförmåga och gillar att arbeta för och bidra till god teamkänsla. Du har glimten i ögat och trivs med att dela glada skratt tillsammans med teamet. Du gillar att komma med egna förslag och initiativ och du arbetar aktivt för att uppnå mål och goda resultat, med goda kollegor som stöd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Detta värderar vi högt
Vår målsättning inom Vårdcentralerna Bra Liv är en bättre hälsa för alla. Detta når vi genom omtanke, helhet och kvalitet. Vi är alla ambassadörer för Vårdcentralerna Bra Liv vilket vi är glada och stolta över och gärna förmedlar. Arbetsmiljön ska hos oss präglas av dialog, trivsel, arbetsglädje, hälsa och balans mellan arbete och fritid.
Så här gör du om du är intresserad
Har du frågor är du välkommen att kontakta HR-chef Bodil Nordberg Grahn, tel. 010-242 67 14 alt. 0702-60 76 96 och/eller bitr. HR-chef Sara Nilsson, tel. 010-242 12 41 alt. 072-561 41 29. Vi berättar gärna mer!
Sista ansökningsdag är den 25 september. Urval sker löpande så välkommen redan nu med din ansökan. Vi planerar att genomföra intervjuer 6-10/10.
Tillträdesdatum diskuterar vi vidare tillsammans med dig så snart du är redo!
Så hör av dig – vi väntar på just dig!
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Vårdcentralerna Bra Liv är en av landets främsta offentligdrivna primärvårdsverksamheter och drivs av Region Jönköpings län. Koncernen består av 31 vårdcentraler, tre större filialer samt ett par mindre utlagda mottagningar, nära våra patienter över hela regionen. Vi erbjuder bästa möjliga vård, rehabilitering och stöd till goda levnadsvanor. Omtanke, helhet och kvalitet är våra kärnvärden. Hela 75 % av länets invånare har valt oss, vilket vi är mycket stolta över. Det finns många skäl att välja Vårdcentralerna Bra Liv - både som medarbetare och patient!