HR-partner

HR-partner

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Mo Gård är ett stiftelseägt idéburet kunskapsföretag med 75 års samlad erfarenhet och specialiserad kompetens kring kommunikation, kombinerade funktionsnedsättningar och utmanande uttryckssätt. Vi erbjuder insatser enligt LSS till personer med kombinerade funktionsnedsättningar som har behov av anpassningar kring kommunikation och miljö. Mo Gård bedriver grupp- och servicebostäder samt dagliga verksamheter i Uppland, Stockholm, Södermanland, Östergötland och Skåne. Vårt fokus är alltid att se ur individens perspektiv. Genom kompetens, respektfullt bemötande, anpassning och omsorg skapar vi på Mo Gård förutsättningar till ett gott liv. Mo Gårds kärnvärden är Engagerade, Kreativa och Trovärdiga. Vill du vara med och göra skillnad på riktigt, i en organisation med stor fokus på kompetensutveckling, bästa tillgängliga kunskap kring våra brukares funktionsnedsättning, samt en organisation som ger individen stort mandat och ansvar, då är du HR-partnern vi söker!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Vi söker dig som vill driva verksamhetens HR-arbete mot företagets gemensamma mål, genom att arbeta konsultativt som ett kvalificerat stöd till verksamhetens chefer. Du kommer att arbeta tillsammans med övergripande ledning för att koordinera och utveckla HR-arbetet inom främst Östergötland/ Södermanland där ungefär hälften av Mo Gårds 650 medarbetare finns. Du kommer också vara en del av utvecklingen av Mo Gårds gemensamma HR-strukturer, inom employer branding, rekrytering, arbetsmiljö, jämställdhet, rehabilitering och tillämpning av lag och avtal. Du kommer arbeta i ett litet team bestående av andra HR-partner, bemanningsadministratörer och verksamhetsstöd under ledning av Regionchefen i Östergötland. Du kommer också arbeta med utveckling av HR-processer tillsammans med motsvarande funktioner i andra regioner samt central HR-Chef. Du kommer att vara en viktig del i ledningsgruppen, och din erfarenhet på HR-området kommer att vara viktig för stöd till mer juniora kollegor. Ditt uppdrag innefattar också att säkra att vi följer, utvecklar och implementerar en personalpolitik som utgår från brukarens behov, medarbetarnas potential och drivkraft samt ett närvarande ledarskap på alla nivåer i organisationen. Då Mo Gård är ett kunskapsföretag integreras en stor del av HR-processerna med verksamhetsprocesserna. Hos oss är HR-arbetet centralt, att utveckla och möjliggöra för våra medarbetare att växa. Detta säkerställer att vi både levererar hög kvalitet till våra kunder men också att vi säkrar tillgång till framtida specialister. Vi är duktiga på att ta till vara på våra medarbetares kompetens! Därför kommer utvecklandet av din roll ske tillsammans med oss utifrån din profil samt verksamheten behov.

Din profil
I din roll bidrar du till att utveckla verksamheten både på operativt och strategiskt plan. Vi vill att du har driv samt lätt ser vad som kan förbättras och effektiviseras. Du trivs i en dynamisk miljö och fungerar väl med förändring. Vi utgår ifrån att du arbetar utifrån omtanke, är förtroendeingivande och har ett genuint intresse för människor. Att vara professionell, ha hög integritet, leverera kvalitet och ge service är en självklarhet för dig. Du bör ha fördjupade kunskaper inom ett eller flera HR-områden.

Krav:

- Relevant högskoleutbildning inom personal/ledarskap eller kunskaper förvärvade inom likvärdiga roller.
- Du ska ha en flerårig erfarenhet HR-arbete, samt av att coacha och arbeta nära chefer för att kunna driva ett effektivt HR-arbete.
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
- B-körkort krävs för tjänsten då resor till andra regioner förekommer.

Meriterande:

- Vi ser gärna att du har egen chefserfarenhet.

- Vi ser gärna att du har erfarenhet från vård och omsorg.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Vi kommer löpande presentera kandidater för kunden. Tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se eller på 073-925 25 86

Jessica Ferm nås på: jessica.ferm@unikresurs.se eller på 070-410 63 91

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024