HR Partner

HR Partner

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Alfa Laval är en ledande, global leverantör av förstklassiga produkter inom värmeöverföring, separering och flödeshantering. Med dessa som grund bidrar Alfa Laval till att lyfta produktivitet och konkurrenskraft hos kunder i olika industrier, världen över. Vi definierar deras utmaningar och levererar hållbara produkter och lösningar som möter deras behov – främst inom energi, miljö, livsmedel samt den marina industrin. Produkterna bidrar direkt till ett mer effektivt energiutnyttjande och har därmed en positiv påverkan på miljön. På Alfa Laval anstränger vi oss alltid lite extra för att klara de allra tuffaste utmaningarna. Vår drivkraft är att skapa framgång för våra kunder, människorna och planeten. Detta kan bara uppnås genom hängivna och nyfikna människor. Nyfikenhet är gnistan bakom goda idéer. Och goda idéer genererar framsteg. Vi är en arbetsplats där människor får växa och enligt Young Professional Attraction Index 2022 är Alfa Laval placerad på listan över de tio mest attraktiva arbetsgivarna. Måttet är baserat på rykte, framgång och hur gärna young profesionals vill arbeta hos dem. Alfa Laval fortsätter att växa och vill nu förstärka med en HR partner till vår verksamhet i Ronneby. Vi sätter fokus på utvecklandet av organisationen, dess chefer och medarbetare.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som HR-partner hos Alfa Laval är du med och skapar vägarna till framtidens medarbetare. Du kommer ansvara för, underhålla samt vidareutveckla våra processer och rutiner som tillhör HR-funktionen. I dina arbetsuppgifter ingår att stötta våra chefer vid rekrytering, introduktion och andra personalrelaterade frågor där du säkerställer att processer, lagar och avtal efterföljs på ett önskvärt sätt. Tjänsten innebär brett arbete inom våra HR-processer med fokus på operativa frågor, särskilt mot organisationens kollektivsida. Du samarbetar nära och rapporterar till HR-Chefen i Ronneby. Du har även många andra kontaktytor och ett nära samarbete med andra chefer, medarbetare och fackliga representanter samt även globala kontakter i frågor som rör HR på flera olika nivåer i företaget. Vi erbjuder dessutom möjligheten att driva strategiska initiativ i form av förslagsvis utveckling av introduktionsprocess, lönekartläggning eller identifiering av övergripande kompetensbehov framåt.

Din profil

Vi söker dig som har akademisk utbildning inom personalvetenskap eller motsvarande samt minst ett års erfarenhet av kvalificerat HR arbete som givit dig goda kunskaper inom arbetsrätt och kollektivavtal. Då rollen innefattar många interna kontaktytor är det viktigt att du som person är du kommunikativ och serviceinriktad. Du planerar ditt arbete strukturerat och organiserat, sätter upp mål och håller tidsplaner. Du bidrar dessutom till en god arbetsmiljö genom att vara prestigelös och energigivande. För att trivas i rollen och verksamheten bör du vara initiativtagande och utvecklingsorienterad, bekväm med att arbeta självständigt och flexibelt i en varierande och föränderlig miljö. Du har också förmågan att bygga relationer och nätverk samt kan samverka med chefer och medarbetare på olika nivåer.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;




Selma Sabanovic och nås på 0727-120405 eller på selma.sabanovic@unikresurs.se

Susanne Appelkvist och nås på 0767-781516 eller på susanne.appelkvist@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


25 november 2024

HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024