OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.
Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Digitalisering/Beredningsstöd, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning. Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.
Inom Motala kommun håller vi just nu på att införa en helt ny HR-organisation för att på ett bättre sätt kunna svara upp på verksamheternas behov av HR-stöd. Inom den nya HR-organisationen finns ett HR-partnerteam med kommunövergripande ansvar, HR-partner med ledningsansvar, HR-ansvariga, HR-experter, HR-administratörer och HR-chef, totalt 16 stycken medarbetare. Nu söker vi dig som ska bli vår nya HR-partner med kommunövergripande ansvar och som vill vara med och leverera Östergötlands bästa HR-stöd!
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som HR-partner har du tillsammans med ett HR-team ett kommunövergripande ansvar att leverera ett HR-stöd som karaktäriseras av resultat, tydlighet och professionalitet. Du levererar tillsammans med övriga HR-partners både operativt och strategiskt stöd inom hela HR-uppdraget, såsom arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering, lönefrågor, personalstatistik, rekrytering, kompetensförsörjning, ledarskap etc. Beroende på vilken erfarenhet du har med dig sedan tidigare så kan det finnas en möjlighet att utöver generalistrollen ha något fokusområde, såsom exempelvis kompetensförsörjning eller avtal/förhandling.
I HR-partnerrollen har du ett stort eget ansvar för de ärenden som du driver från början till slut, men har alltid styrkan i det kompetenta och professionella HR-teamet.
Inom HR-teamet ser vi att vår gemensamma utveckling till stor del bygger på hög flexibilitet gällande arbetsuppgifter och roll varför vi ser att båda naturligt skiftar under tid, något som vi tror attraherar dig som söker rollen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen på högskolenivå med inriktning mot personalfrågor eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har erfarenhet av kvalificerat HR-arbete och vana av arbete som konsultativt stöd för chefer. Har du erfarenhet av arbete inom den kommunala sektorn är det meriterande likväl som eventuella fokusområden inom HR såsom exempelvis kompetensförsörjning och/eller avtal/förhandling.
Du har en god självinsikt och är trygg i dig själv och din yrkesroll. Du är flexibel, har en god initiativförmåga, verksamhetsfokus samt en hög grad av serviceinriktning. Vidare har du en god samarbetsförmåga och förmågan att bygga relationer över tid samtidigt som du har integritet. Du har ett strukturerat arbetssätt samt förmågan att växla mellan ett operativt och strategiskt perspektiv.
Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Rollen kräver god datorvana och att du är en rutinerad användare av IT-stöd i arbetet. Det är viktigt att du kan se möjligheterna i förändring och drivs av dessa.
Är du intresserad av att vara med och fortsätta utveckla HR-processerna inom Motala kommun för att leverera Östergötlands bästa HR-stöd tillsammans med ett team engagerade och professionella HR-kollegor så är du varmt välkommen med din ansökan till oss!
ÖVRIGT
I den här rekryteringen samarbetar vi med AS&B Executive. För mer information kontakta Veronika Otterborg (veronika.otterborg@asb-executive.se), 070-568 82 66.
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.
Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.