OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kom och bidra med din HR-kompetens för en stabilare värld, i en dynamisk och internationell organisation. Nu behöver vi dig, som tillsammans med HR-chef och internationella kollegor vill fortsätta utveckla Diakonias globala HR-funktion.
Sedan 1966 arbetar Diakonia för en rättvis, jämlik och hållbar framtid. Tillsammans med människor runt om i världen skapar vi smarta och hållbara lösningar på världens stora problem. Vi arbetar för en värld utan våld, förtryck och fattigdom. Diakonias huvudmän är Equmeniakyrkan och Svenska Alliansmissionen.
Den här rollen passar dig som har erfarenhet av brett HR-arbete, vill tillämpa det samt fortsätta utvecklas i en spännande, mångfacetterad organisation. Rollen har fokus på chefsstöd till huvudkontoret och ingår i det globala HR-teamet som arbetar med att utveckla och implementera Diakonias globala och strategiska processer. Stor fördel om du trivs både med teamarbete och självständiga uppdrag.
Roll och uppdrag
HR Partnern jobbar brett; operativt HR-arbete, stöd till chefer i ledningsfrågor samt strategiskt och långsiktigt med utveckling av HR för hållbara processer och aktiviteter. Exempel på arbetsuppgifter:
Chefsstöd i samtliga strategiska och operativa HR-frågor.
Stöd och bollplank till internationella HR-kollegor.
HR-administration.
Rekrytering.
Erfarenhet och kompetens
Akademisk examen från universitet eller högskola inom relevant område, exempelvis personalvetenskap eller likvärdig utbildning.
Kunskap om kollektivavtal och svensk arbetsrätt.
Intresse och erfarenhet av att arbeta med HR-digitalisering och effektivisering.
Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska.
Strukturerad, flexibel, lösningsorienterad och hög integritet.
Ett konsultativt förhållningssätt och god förmåga att bygga tillitsfulla relationer.
Det här är ett plus
Erfarenhet av rekryteringssystem.
Erfarenhet/intresse av systematiskt arbetsmiljöarbete.
Kunskap i spanska och/eller franska.
Vi erbjuder dig
Ett meningsfullt arbete i en internationell miljö där du, tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen, arbetar för en rättvis, jämlik och hållbar framtid.
Diakonia vill främja god balans mellan arbete och privatliv och tillämpar förkortad arbetstid (37,5 h/v), ett förmånligt semesteravtal, halv- och klämdagar samt flexibilitet kring förläggning av arbetet. Vår arbetsmiljö präglas av våra grundvärderingar solidaritet, rättvisa, mod, engagemang och ansvar.
Plats: Diakonias huvudkontor, Alvik, Stockholm
Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas.
Startdatum: Snarast möjligt eller enligt överenskommelse.
Vi tror på mångfald och inkludering och vill rekrytera medarbetare med olika perspektiv, erfarenheter och kompetenser.
Vi arbetar aktivt för att tillhandahålla en säker och trygg miljö för alla våra medarbetare och de rättighetsbärare vi arbetar med och stödjer, och har nolltolerans mot brott mot detta åtagande.
Kontaktuppgifter
För frågor om rollen och/eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Rekryterare: Stina Hauschildt, stina.hauschildt@diakonia.se
HR-chef: Jeanette Broberg, jeanette.broberg@diakonia.se
Fackliga representanter:
Akademikerföreningen: Emma Milder, emma.milder@diakonia.se, +46(0)70 414 69 10
Unionen: Joakim Wohlfeil, +46 (0)70 515 61 45, joakim.wohlfeil@diakonia.se
Diakonia är certifierade enligt Core Humanitarian Standard.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.