OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som HR-partner får du möjlighet att vara en viktig del i en strategisk och affärsnära HR-avdelning. HR-avdelningens uppdrag är att leverera värdeskapande processer och tjänster för att skapa förutsättningar för att vara en attraktiv arbetsgivare.
Du kommer att arbeta verksamhetsnära ute på de olika platskontoren såväl som på kontoret i Hammarby Sjöstad, för att på ett naturligt sätt kunna fånga upp och skapa det moderna HR som efterfrågas. Avdelningen består av totalt nio medarbetare, varav en enhetschef för arbetsmiljöområdet. Vi tillämpar flexibla och digitala arbetssätt med möjlighet till delvis distansarbete.
Dina arbetsuppgifter
Vara ett verksamhetsnära stöd till chefer inom samtliga personalfrågor. Chefsstödet innebär bl.a. löpande stöd i medarbetar- och organisationsfrågor, kompetensplanering, rekrytering, individ- och rehabiliteringsärenden, arbetsrättsliga frågor och facklig samverkan.
Ansvara för HR-avdelningens roll i att säkerställa samordning och samarbetet med rekryteringsföretag.
Fortsätta utveckla HR-avdelningens arbete med digitala plattformar och e-learning.
Som HR-partner har du en självständig roll och samtidigt ett nära samarbete med kollegorna inom HR-avdelningen där vi tar ett gemensamt ansvar för vårt uppdrag.
Vara en del i avdelningens gemensamma arbete för att utveckla ett relativt nytt HR-system och flera spännande pågående utvecklingsarbeten.
Som HR-partner arbetar du verksamhetsnära vilket innebär att du rör dig mellan din arbetsplats i Hammarby Sjöstad och våra arbetsplatskontor i söder- och norrort.
Att jobba hos oss
Som HR-partner hos oss blir du en del av ett drivet, engagerat och glatt HR-gäng på nio personer. Tjänsten är ett föräldravikariat på minst 12 månader med start i oktober 2024. Hos oss får du ett arbetsklimat där du ges stor frihet att utvecklas under eget ansvar och där vi vet att människor måste få växa i sin roll för att trivas. Här blir du en del i ett bolag som jobbar för nöjda och trygga hyresgäster, stadsutveckling, tillväxt och social hållbarhet. Hos oss får du en yrkesroll där du gör skillnad i människors liv!
Omfattning
100%, arbetstider är måndag-torsdag 8-17 och fredag 8-14.
Distansarbete
1-2 dagar i veckan.
Kvalifikationer
Personalvetarprogrammet eller annan för uppdraget relevant eftergymnasial utbildning.
Ett par års erfarenhet av att självständigt planera och genomföra olika rekryteringsuppdrag.
Erfarenhet från kvalificerat HR-arbete inom flertalet processer samt chefsstöd.
God kännedom om samt vana att tillämpa arbetsrättsliga lagar och regler.
Mycket god IT- och administrationsvana.
Goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift.
Erfarenhet av att självständigt drivit olika individärenden.
Meriterande med licensiering och erfarenhet från arbete med personlighet- och färdighetstester för rekrytering.
Meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen och/eller kommunal verksamhet.
Personliga egenskaper
Du har god samarbetsförmåga och är bra på att bygga och bibehålla goda relationer.
Du är en person som snabbt inger förtroende och har integritet och förståelse för HR-avdelningens roll och uppdrag i organisationen.
Du har en personlig mognad och är självgående i ditt arbete.
Du är bra på att strukturera och planera ditt arbete och som person är du ödmjuk och prestigelös.
Du brinner för rekrytering, vill arbeta brett med personalfrågor och vara ett nära chefsstöd.
Detta är en fin tjänst med en mycket bra möjlighet att fortsätta bygga på sin karriär och arbetslivserfarenhet med HR och övriga arbetsuppgifter som ingår.
Start önskas så snart som möjligt!
Vi ser fram emot ditt CV och personliga brev!
Lycka till!