HR-partner

HR-partner

Arbetsbeskrivning

Ledningsstaben Bra Liv

Känner du passion för HR-frågor och lockas av att arbeta i en organisation i utveckling? Är du nyfiken och redo för en ny utmaning och vill utvecklas tillsammans med oss? Vi är ett prestigelöst HR-gäng med bred kompetens och starkt engagemang!


Vårdcentralerna Bra Liv befinner sig i en stimulerande utvecklingsfas där HR spelar en viktig roll för vårt arbete med ledarskap och medarbetarskap för att bygga framtidens primärvård! Här finns verkligen en chans att påverka, bidra och utveckla HR-arbetet mitt i en föränderlig verksamhet!

Vi söker
Dig som har examen inom personal-och arbetslivsfrågor eller annan utbildning vi som arbetsgivare bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av arbete inom HR, gärna inom offentlig sektor. B-körkort är en förutsättning då resor inom länet förekommer i tjänsten. Har du dessutom erfarenhet av och sporras av lönebildning och kompetensförsörjning är det ett plus!

Vi erbjuder dig
Ett självständigt och varierat arbete med goda möjligheter att utvecklas i din roll vid vår härliga HR-enhet! Vi är sex personer, en HR-chef, en biträdande HR chef, tre HR-partners och en rekryteringsspecialist inom läkarförsörjning, som har ett gott samarbete där vi arbetar nära varandra med en mängd spännande uppgifter. Och snart kommer kanske just du också med i teamet?! Vårt mål är att attrahera, rekrytera, utveckla och behålla våra medarbetare inom Vårdcentralerna Bra Liv och vi vill med våra insatser främja våra chefers förutsättningar att hantera sitt chefs- och ledarskap. Hos oss får du inledningsvis en god introduktion in i vår organisation och sedan planerar vi vidare för just din individuella kompetensutveckling. Du får också möjligheter att delta i gemensamma kompetenshöjande aktiviteter tillsammans med oss övriga vid vår HR-enhet.

Vi arbetar med flera spännande frågor inom kompetensförsörjning, läkarförsörjning, utlandsrekrytering, arbetsmiljö och hälsa, löne- och anställningsvillkor samt kring arbetsrätts- och avtalsfrågor.
Läs gärna mer om vilka förmåner vi erbjuder: http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/

Det här får du arbeta med
Som HR-partner kommer du arbeta konsultativt med att stödja våra chefer i våra olika HR-processer; ledarskap- och medarbetarskap, arbetsmiljö, rehabilitering och hälsa, kompetensförsörjning och rekrytering, lönebildning/lönesättning och arbetsrätt och avtalsfrågor. I rollen kommer du både arbeta operativt i verksamheten och med strategiska frågor. Vi arbetar såväl i specialistfunktion, administrations- och partnerfunktion i HR-uppdraget. Du bygger tillsammans uppdraget med dina chefer och vårdcentraler. Du ansvarar för 8-10 vårdcentraler och arbetar med cirka 15-18 chefer. Utbildning, handledning och olika informationsinsatser ingår även i uppdraget. Vi är måna om dina önskemål och att tillsammans med dig successivt utforma tjänsten utifrån just din kompetens och tidigare erfarenheter inom ramen för våra HR-processer!

För att du ska trivas hos oss
För att lyckas i rollen som HR-partner hos oss stimuleras du av möten med människor, att bygga och bibehålla goda relationer. Att leverera hög service med kvalitet är viktigt för dig och din drivkraft. Vi tror även att du som person är trygg, prestigelös och stabil med god självinsikt där du på ett självständigt sätt strukturerar, planerar och genomför din arbetsdag. Du gillar att komma med egna förslag och initiativ och du arbetar aktivt för att uppnå mål och goda resultat, med goda kollegor som stöd. I vårt arbete arbetar man situationsanpassat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Detta värderar vi högt
Vår målsättning inom Vårdcentralerna Bra Liv är en bättre hälsa för alla! Detta når vi genom omtanke, helhet och kvalitet. Vi är alla ambassadörer för Vårdcentralerna Bra Liv vilket vi är glada och stolta över och gärna förmedlar. Arbetsmiljön ska hos oss präglas av dialog, trivsel, arbetsglädje, hälsa och balans mellan arbete och fritid.

Så här gör du om du är intresserad
Har du frågor är du välkommen att kontakta HR-chef Bodil Nordberg Grahn, tel 010-242 67 14 alt 0702-60 76 96 och/eller bitr.HR-chef Sara Nilsson, tel 010-242 12 41.
Vi berättar gärna mer!
Intervjuer kommer att genomföras 9/6 och 11/6.
Tillträdesdatum och tjänstgöringsgrad diskuterar vi vidare tillsammans med dig så snart du är redo!
Så hör av dig – vi väntar på dig!
Sista ansökningsdag är den 3/6.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Vårdcentralerna Bra Liv är en av landets främsta offentligdrivna primärvårdsverksamheter och drivs av Region Jönköpings län. Koncernen består av 31 vårdcentraler, tre större filialer samt ett par mindre utlagda mottagningar, nära våra patienter över hela regionen. Vi erbjuder bästa möjliga vård, rehabilitering och stöd till goda levnadsvanor. Omtanke, helhet och kvalitet är våra kärnvärden. Hela 75 % av länets invånare har valt oss, vilket vi är mycket stolta över. Det finns många skäl att välja Vårdcentralerna Bra Liv - både som medarbetare och patient!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Jönköpings län
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2020
  • Ansök senast: 3 juni 2020

Besöksadress

Husargatan 4
None

Postadress

Husargatan 4
Jönköping, 55111

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024