OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som har ett starkt engagemang för HR-frågor, tidigare erfarenhet av ledarskap och vill få chansen att jobba i en organisation där HR-frågor är viktiga.
Om tjänsten
Som HR-partner erbjuds du varierande arbetsuppgifter och stor möjlighet att få vara med och utveckla verksamheten. Du är en del av HR-organisationen och arbetar tätt ihop med ditt arbetslag bestående av en HR-generalist, personalassistent, schemaadministratör och en löneadministratör. Du leder och fördelar arbetet på avdelningen och stöttar upp där det behövs. I rollen ingår det att ge service till kollegor i form av stöd och coachning där du främst agerar stöd till chefer i arbetet med arbetsrättsliga frågor som du har huvudansvaret för och du säkrar att företaget följer de lagar och avtal som finns. Du bidrar även till att utveckla organisationen och medarbetarna. Vidare sitter du med i ledningsgruppen och rapporterar direkt till handlaren. Som HR-partner jobbar du affärsnära med många spännande utvecklingsprojekt.
Följande arbetsuppgifter ingår i rollen:
Arbetsrätt, kollektivavtal och lönerevision & förmåner
Ledarskaps- och organisationsutveckling
Rehabiliteringsarbete, hälsofrågor samt konflikthantering
Företagskultur, värderingar, jämställdhets- och mångfaldsfrågor
Employer Branding, aktiviteter och rekrytering
Samverkan med lokal fackklubb
Stötta upp och hjälpa till med lönekörning och schemafrågor
Ansvara för medarbetarundersökning
Personalbudget
Om dig
För att bli framgångsrik i rollen som HR-partner hos oss är det viktigt att vara självständig, handlingskraftig, prestigelöshet och ha lätt för att skapa förtroende. Du har också förmågan att planera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Här krävs en god affärsmässig förståelse och en vana att coacha chefer och medarbetare på olika nivåer. Du har förhandlingsansvar och företräder arbetsgivaren vilket kräver hög integritet och ett tydligt arbetsgivaransvar. Till sist hoppas vi att du vill vara med och bidra med mycket positiv energi och har en förmåga att få med dig människor samt engagera hr-frågor.
Om oss
Du kommer inledningsvis att få en gedigen introduktion av kollegorna på plats och vi erbjuder dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i en butik i framkant. Vi har intressanta framtidsplaner och starka värderingar och här får du en trivsam och trygg arbetsplats med ett socialt klimat. Vi har en strävan av att vara först och främst som arbetsgivare och som samhällsmedborgare. Våra mål och visioner är tydliga och vi på Maxi ICA Stormarknad Nacka sätter stor stolthet i det vi gör, nämligen att bidra till Nackas bästa matupplevelse!
Att värna om vår personal är viktigt för oss och här finns möjlighet till personalrabatt, friskvårdsbidrag, frukostbuffé, högtidsluncher och årliga presenter samt julklapp. Utöver det erbjuder vi dagligen lunch lagad av våra kockar till förmånligt pris. Du får en trivsam och trygg arbetsplats med ett socialt klimat.
Kravprofil
- Akademisk utbildning inom HR eller motsvarande
- Flera års erfarenhet från brett HR arbete såsom arbetsrätt, arbetsmiljö, rekrytering och fackliga förhandlingar.
- Dokumenterad ledarerfarenhet
- Tidigare erfarenhet av butiksarbete inom detaljhandeln
- Kunskaper i SoftOne eller annat schemaprogram/lönesystem
- Tidigare arbetat strategiskt med schema och lön för en större personalgrupp
- Tidigare arbetat inom detaljhandeln/retail/ICA
- Tidigare jobbat med samverkan och fackliga förhandlingar
Meriterande
Omfattning och tillträde
Heltid, start omgående. Tjänsten är en tillsvidareanställning och provanställning tillämpas.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.