HR-Partner HR Region Nord

Arbetsbeskrivning

Vi söker två HR-Partner till Region Nord med placering Östersund

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Vi hjälper tusen­tals arbetssökande varje år att hitta ett arbete och lika många arbets­givare att få den kompetens de behöver. Vi har inlett ett viktigt förnyelse­arbete mot en modernare och lärande myndighet. Nu söker vi dig, som tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vill vara med och bidra till att öka syssel­­sättningen och en välfungerande arbetsmarknad.

Du får jobba i en miljö där ledningen tydligt pekar ut riktningen och med med­arbet­are som vill och vara med och diskutera och påverka. Vi strävar efter en öppen myndig­hets­kultur med chefer som får medarbetarna, som har den största samlade kun­skap­en om arbetsmarknaden, branscher och yrken, att trivas och må bra.

Arbetsförmedlingens mål är att vara navet på arbetsmarknaden. Vi är inte där än, men det är det vi strävar mot. Är du rätt person att hjälpa oss att nå dit?

Läs mer om vår organisation och vårt myndighetsuppdrag på vår hemsida http://www.arbetsformedlingen.se/Om-oss.html

Personalavdelningen ansvarar för myndighetens arbetsmiljöarbete, arbetsgivarfrågor, personal- och chefsförsörjning, kompetensutveckling, administration av löner och har koordinationsuppdraget för jämställdhets- och mångfaldsfrågorna i myndigheten.

Vi söker nu två HR-partner som ska arbeta som nära HR stöd till cheferna på Arbetsförmedlingen, främst inom marknadsområde Södra och Norra Norrland men även inom Nationell service och HK vilket medför vissa resor i tjänsten.

Den ena tjänsten riktar sig helt till stöd i utbyggnaden av vår kundtjänstverksamhet dvs i huvudsak rekrytering kopplat till utbyggnaden.

I den andra är du som HR Partner mer av en generalist men kommer även i den tjänsten att huvudsakligen arbeta med rekryterings och bemanningsfrågor.

Du arbetar operativt och konsultativt och agerar såväl proaktivt som behovsstyrt gentemot verksamhetens chefer tillsammans med andra HR kollegor.

Båda tjänsterna har sin placering i Östersund.

Kompetenskrav


• Högskoleutbildning inom HR området 180 hp (eller 120 hp enligt tidigare system) eller utbildning som bedöms likvärdig i sammanhanget
• 2-3 års erfarenhet av självständigt arbete med och erfarenhet av att stötta chefer i rekrytering, gärna utifrån kompetensbaserad metodik.
• Erfarenhet av arbete med kompetensförsörjning och att genomföra rekryteringsprocesser, från behov till anställning
• God kännedom och erfarenhet av arbete med löne- och avtalsfrågor, främst i samband med rekrytering och anställning

Meriterande


• Aktuell erfarenhet av operativt och brett personalarbete vid en personalavdelning
• Certifierad i testverktyg kopplat till rekrytering
• Tillämpning och dokumenterad kunskap av lagar och avtal inom HR området 

Som person är du relationsskapande i yrkesmässiga sammanhang och har mycket god samarbetsförmåga samt ett konsultativt förhållningssätt. Du har snabb uppfattningsförmåga, är lyhörd och prestigelös och tar ansvar för din uppgift. Du är initiativrik och strukturerar själv ditt arbete och har en god administrativ förmåga. Du har en god kommunikativ förmåga såväl i tal som i skrift och är resultatorienterad. Du har fårmåga att se helhet och hur processer samverkar.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt

Tjänsterna är en visstidsanställningar under 2017 dock längst till och med 20171231 med tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. Resor i tjänsten är vanligt förekommande.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.  

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med diarie nr Af-2017/0038 0278 vilken ska vara inkommen senast 2017-03-17. Vi tar emot ansökan elektroniskt via vår externa webbplats arbetsformedlingen.se/ledigajobb. Fyll i formuläret och besvara frågorna. Bifoga ditt CV samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. När du ansöker ingår att besvara ett antal urvalsfrågor elektroniskt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 2 mars 2017

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


25 november 2024

HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024