HR-Partner Lunds kommun

HR-Partner Lunds kommun

Arbetsbeskrivning

Om rollen och dina arbetsuppgifter
Din roll som HR-Partner finns nära verksamheterna där du genom att lyssna, lära och leda ger kvalificerat stöd i både operativa och strategiska frågor inom samtliga HR-processer.

Du skapar förutsättningar för chefer att växa och verksamheter utvecklas. Som HR-partner hos oss driver du ett fokusområde parallellt med generalistrollen; kompetensförsörjning i det här fallet. Med ett lyhört öra mot verksamheterna fångar du upp behov och hittar framkomliga vägar och samarbetspartners. 

Vi arbetar proaktivt och är strategiska partners till chefer och ledningsgrupper inom förvaltningen i HR-processer. Vi är med och driver, implementerar, och följer upp i alla dessa processer. Vidare innefattar rollen ett nära samarbete med chefer för att verksamheten ska bli så framgångsrik som möjligt. Vi värdesätter ett coachande förhållningssätt i våra dialoger med alla våra samarbetspartners. Alla HR-partners bidrar även aktivt med HR-kompetens i förändringsarbete och deltar i kommungemensamma utvecklingsarbeten och nätverk inom HR. Vårt arbetssätt genomsyras av samarbete och nätverkande i olika konstellationer. Tillsammans bidrar vi till utveckling av förvaltningen och våra HR-processer. 

Vi söker dig
Vi söker dig som har relevant akademiskt utbildning inom HR, alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet, som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flera års erfarenhet av brett operativt, såväl som strategiskt, HR-arbete. Genom proaktivt och ett coachande förhållningssätt och stark kommunikativ kompetens driver du förändring på ett ödmjukt och pedagogiskt sätt. Du är lyhörd och fångar behov. Med mod, kreativitet och god samarbetsförmåga bidrar du till utveckling. 

Du har lätt för att skapa relationer och trivs med att nätverka och att ha många samarbetsytor. Vi förutsätter att du har ett intresse för kompetensförsörjningsfrågor, att du är nyfiken och engagerad samt har god kommunikativ förmåga i svenska språket. 

Vi hoppas också att du är prestigelös, och precis som vi, värdesätter goda kollegor. Vi ser fram emot att lära känna dig!

Om arbetsplatsen
Vi är en samlad avdelning för HR- och kommunikation. Totalt är vi 25 personer med specialistkompetens inom HR, kommunikation och rekrytering. Avdelningens vision är att HR- och kommunikationsperspektivet ska vara en naturlig del i alla processer och beslut och på så vis bidra till att äldre människor och personer med funktionsnedsättningar ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. 

Avdelningens HR-team, som leds av HR-chef, består av 6 HR-partner, 1 HR-administratör, 1 rehabiliteringskoordinator och 1 förhandlare. Utmärkande för oss är ett prestigelöst samarbete. Vi hjälper och stöttar varandra i uppdraget att leverera bästa verksamhetsnära stöd inom kompetensförsörjning, arbetsmiljö och hälsa, arbetsrätt, lönebildning, anställning, arbetstid och samverkan.

Våra lokaler finns centralt beläget vid tågstationen i Lund. Vi ser fram emot din ansökan! I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval och inledande intervjuer. Uppföljande intervjuer är planerade till 4, 5 och 6 december. 

Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa.
https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret:

Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/



För arbete inom LSS behöver du dessutom beställa:

Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/



Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2024
  • Ansök senast: 24 november 2024

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024

Konsultchef till Luleå

Konsultchef till Luleå

20 november 2024