OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Följ med på vår spännande resa!
Är du som vi och tycker att den viktigaste framgången i ett företag är människorna som arbetar i det? Vi vill nu ta nästa steg och bli ännu duktigare på att hitta morgondagens stjärnor. För att lyckas med det söker vi en HR-partner som vill sätta sin prägel på vår rekrytering, låter detta intressant, då är det dig vi söker!
Bredblickgruppen är en expansiv företagsgrupp med inriktning på ekonomisk- och teknisk fastighetsförvaltning, byggprojektledning och facility management. I Bredablickgruppen ingår Bredablick Förvaltning, Sustend, Bredablick Facility Services och Värmlands Fastighetsservice med totalt ca 550 anställda. Med en starkt tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö präglad av entreprenörsanda och driv. Samtliga medarbetare på alla nivåer i företaget ska tycka att det är kul att bidra till nöjda kunder, hög lönsamhet och stark tillväxt. Huvudkontoret ligger i Malmö och här sitter även vårt HR-team som supportar organisationen från Malmö upp till Karlstad och Stockholm.
Om rollen
I rollen som HR-partner kommer du att ansvara för HR-processer i ett av våra bolag i koncernen. Du kommer att arbeta brett över hela HR-området och rollen innebär att du får arbeta både administrativt, operativt och strategiskt. Fokus kommer framförallt att vara att utveckla vår rekryteringsprocess, från empolyer branding till on boarding. Det innebär att du kommer arbeta med att säkerställa hög kvalitet i hela rekryteringsprocessen, så att varje kandidat får bästa möjliga upplevelsen. Det gör du genom att leda och stötta organisationens chefer i deras rekryteringar samtidigt som du hittar nya tillvägagångssätt och utvecklar arbetssättet. För att sedan säkerställa att våra nyfunna talanger får bästa möjliga förutsättningarna i sina nya roller kommer du vara en viktig del i onboardingprocessen samt arbeta med att skapa den bästa medarbetarupplevelsen. Då Bredablickgruppen har flertalet olika yrken är arbetet omväxlande, lärorikt och roligt!
Vidare kommer du tillsammans med HR-teamet bidra till utveckling och implementering av HR-processer så att såväl medarbetare som chefer får rätt stöd. Du kommer även vara ett proaktivt stöd i HR-relaterade frågor som t.ex. arbetsvillkor och arbetsrättsliga frågor.
Vi söker dig som har
- Examen från högskola/ universitet inom personal- och arbetslivsområdet eller annan relevant utbildning.
- Har minst 2 års arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst där du har haft rekrytering som din huvudsakliga arbetsuppgift och varit drivande från start till mål.
- Du har goda kunskaper i svensk arbetsrätt och gärna en vana av fackliga förhandlingar.
- Talar och skriver svenska obehindrat, då all kommunikation såväl internt som externt sker på detta språk.
- Du innehar B-körkort för att kunna stötta chefer och ta dig mellan kontoren i våra olika regioner.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med search på Linkedin.
Som person gillar du att jobba med människor! Du är engagerad och självgående i ditt arbete, strukturerad och brinner för att ge god service och leverera hög kvalité både till organisationens medarbetare som till chefer. Du är bekväm med att ha många bollar i luften och drivs att effektivisera och utveckla HR-processer. Du gillar att arbeta utifrån uppsatta mål, slutföra uppgifter och har en förmåga att prioritera resultat. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i team när arbetsuppgifterna kräver det.
Vi ser fram emot din ansökan! Sök redan idag!
Har du frågor om tjänsten? Kontakta rekryterande chef Emelie Block 0736-55 61 85 eller (mailto:emelie.block@bredablickgruppen.se)
Sista ansökningsdag 9 april, vi behandlar dock ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.