HR Partner med fokus på rekrytering

HR Partner med fokus på rekrytering

Arbetsbeskrivning

HR Partner med fokus på rekrytering
Söker du en spännande och utmanande HR-roll inom modebranschen? Har du erfarenhet av rekrytering och ett stort intresse för HR? Då kan du vara den vi söker för tjänsten som HR-Partner till NK Retail.

NK Retail, dotterbolag under AB Nordiska Kompaniet, äger, driver och utvecklar butiker inom mode, konfektion, accessoarer, juveler och kosmetik. NK Retail driver butiker på NK i Stockholm och i Göteborg.

Som HR Partner på NK Retail kommer största delen av ditt arbete handla om att arbeta operativt med rekrytering av säljare till våra avdelningar på NK Stockholm och NK Göteborg. Du stöttar chefer i enklare HR – och arbetsrättsliga frågor och säkerställer att vi följer flera olika kollektivavtal och lagar. Det innebär att du kommer jobba med att coacha och vägleda cheferna i sina roller samtidigt som du attraherar och rekryterar nya medarbetare.

Din placering kommer att vara på kontoret på NK Stockholm för att på bästa sätt kunna stötta Store Managers i det dagliga arbetet med rekrytering och HR frågor. Du kommer även arbeta på huvudkontoret som är helt nyrenoverat mitt i centrala Stockholm. Tjänsten är en tillsvidareanställning och tillsättning sker efter överenskommelse. Du rapporterar till HR-chef.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
• Arbeta operativt med alla stegen i rekryteringsprocessen från kravprofil till anställning
• Samverka med fackklubb och fackombud
• Administration kring nyanställningar, anställningsförändringar, avslut
• Ansvarig för att uppdatera personalhandboken så att den följer kollektivavtal, lagar och NK Retails riktlinjer, rutiner och policys
• Generellt HR-arbete gällande tex. medarbetarundersökning, on/off-boarding processer, arbetsmiljö, kompetensutveckling och lönerevision
• Vara administrativ support i personalrelaterade ärenden.

Egenskaper och erfarenheter
För att lyckas i rollen tycker du om och har erfarenhet av rekrytering och att arbeta brett med HR- frågor för att tillsammans med cheferna ute i organisationen göra skillnad för affären. Vi söker dig som har en akademisk examen inom personalområdet eller motsvarande och 1–2 års relevant erfarenhet av liknande arbete. Vi ser att du också har goda kunskaper inom svensk arbetsrätt och erfarenhet av samverkan med fackklubb eller fackombud.
Ett driv, lösningsfokus och förmåga att få folk med dig kommer att underlätta ditt arbete. Du har en förtroendeingivande personlighet och driver med såväl ansvarskänsla som initiativ på ett engagerat sätt. För att trivas i rollen behöver du vara en noggrann administratör, ha ett öga för detaljer och en förmåga att skapa struktur. Tycker du som oss, att det är roligt med många olika projekt samtidigt, med snabba initiativ och förändringar? Har du tidigare erfarenhet av rekryteringsverktyget Teamtailor så är det starkt meriterande. Erfarenhet av att tolka och arbeta med olika kollektivavtal och mycket goda kunskaper i både svenska och engelska såväl i tal som i skrift. Du behöver vara bekväm med hela officepaketet. Har du dessutom tidigare erfarenhet av detaljhandeln är det ett plus.

Visst låter det spännande?
Ansök redan idag då urvalet sker löpande.

I den här rekryteringen samarbetar vi tillsammans med Retail Knowledge och ansvarig rekryterare är Gunilla Wånglin gunilla.wanglin@retailknowledge.se. Urval, intervjuer och tester sker löpande. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Madelene Färm

Emma Miljeteig

Louise Morell

Jan-Inge Wiksten
0812099701
Madelene

Fredrik Weisten

Fredrik

Fredrik

Victoria

Gunilla Wånglin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Retail Knowledge Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2021
  • Ansök senast: 29 september 2021

Besöksadress

Nybrogatan 7
None

Postadress

Nybrogatan 7
Stockholm, 11434

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024