OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du driva och utveckla arbetet med arbetsgivarfrågor, samverkan och lönebildning i en idéburen organisation som står stadigt på sin värdegrund att se hela människan? Har du gedigen HR-erfarenhet i kombination med en lika dos nyfikenhet och analytisk förmåga? Får du ofta höra att du är förtroendeingivande och får saker att hända? Då har vi jobbet för dig!
Vi söker nu en HR-partner med inriktning arbetsgivarfrågor & lönebildning till Ersta diakoni.
Ersta diakoni är Sveriges största ideella aktör inom vård och omsorg. Vi bedriver sjukvård, socialt arbete, utbildning och forskning, professionellt och utan vinstsyfte.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som HR-partner med inriktning arbetsgivarfrågor & lönebildning har du ett specialistansvar för områdena arbetsgivarfrågor, samverkan & fackliga relationer samt lönebildning. Ditt uppdrag blir att, i nära samarbete med Ersta diakonis HR-chef, vara den som driver övergripande projekt, gör utredningar och översyner, samt tar fram policys, riktlinjer och processer inom dessa områden.
Vid sidan av ditt specialistansvar har du även ett generalistuppdrag, som HR-partner till Ersta diakonis stödfunktioner och fastighetsavdelning.
Några av de uppgifter som väntar dig i rollen som HR-partner med inriktning arbetsgivarfrågor & lönebildning:
• Leda samverkan och ha en löpande dialog med de fackliga organisationerna
• Fortsätta utveckla samverkansavtal och skyddsorganisation
• Planera och genomföra löneöversyns- och lönekartläggningsprocesserna
• Ansvara för leverantörsavtal och leverantörskontakter inom HR-området
• Utveckla HR-avdelningens arbetssätt och processer tillsammans med övriga kollegor på HR-avdelningen
I denna roll rapporterar du till Ersta diakonis HR-chef, och är en del av HR-avdelningen, som utöver dig består av tre HR-partners samt en HR-generalist. Du har också ett nära samarbete med organisationens löneavdelning.
KVALIFIKATIONER
Vi letar nu efter dig som vill driva och utveckla arbetet med arbetsgivarfrågor, samverkan och lönebildning i en idéburen organisation som står stadigt på sin värdegrund att se hela människan.
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att det är viktigt att du har med dig följande erfarenheter i bagaget:
• Gedigen erfarenhet av förhandlingar och samverkan i en kollektivavtalsbunden organisation, exempelvis gällande organisationsförändringar, verksamhetsövergångar och individärenden
• Erfarenhet av att ansvara för planering, genomförande och uppföljning av löneöversyns- och lönekartläggningsprocesser
• Flerårig erfarenhet av HR-arbete
Du har en relevant akademisk utbildning, och kan kommunicera i tal och skrift på svenska, på den nivå som rollen kräver. Du är en van och nyfiken användare av HR-system, och kan lätt sätta dig in i nya system och moduler.
Vi ser det som en fördel (men inget krav) om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med HR inom hälso- och sjukvårdsområdet, har erfarenhet av projektledning (t ex vid byte av systemleverantör), och/eller erfarenhet inom arbetsmiljöområdet.
Rollen som HR-partner med inriktning arbetsgivarfrågor & lönebildning ställer krav på att du kan arbeta självständigt och är en person som kan strukturera ditt eget arbete exempelvis ta fram en tid- och kommunikationsplan, och säkerställa att arbetet genomförs på det sätt du planerat. Eftersom stora delar av ditt arbete kommer handla om att arbeta övergripande är det viktigt att du har förmåga att lätt se samband samt identifiera möjliga konsekvenser/risker, i kombination med att du har ett helhetsperspektiv och ser vägar framåt.
Du är trygg i din roll och behåller ditt fokus, även när det händer mycket runtomkring dig. Eftersom du i denna roll kommer att ha många kontaktytor ser vi att det är viktigt att du är en person som inger förtroende genom ditt sätt att vara, att du är kommunikativ och aktivt söker efter win-win-lösningar.
Intresserad?
Sök jobbet senast den 18/11. Du söker enkelt genom att bifoga din CV samt besvara några urvalsfrågor. Vi arbetar kompetensbaserat, och önskar inte att du bifogar ett personligt brev.
Urvalet baseras på kravprofilen som beskrivs i annonsen, och vi kommer i ett första steg se till relevant utbildning och erfarenhet, och därefter till inneboende personliga förutsättningar, med hjälp av arbetspsykologiska testverktyg. Hela processen beräknas vara klar vid årsskiftet.
I denna rekrytering samarbetar Ersta diakoni med Home of Recruitment. Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till Katarina Riml, rekryteringskonsult, på tel 0733-88 70 76.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sekreterarchef Bernadette Bäcklund
08-714 61 54
Karin Bälter, Verksamhetschef
08-714 60 41
Gruppchef Carina Johnsson
08-714 60 36
HR-chef Pernilla Sturve
08-714 6032
Gruppchef Irene Gustavsson
verksamhetschef Karin Bälter
08-714 60 41
Verksamhetschef Anna Lidbäck
Områdeschef Agnieszka Valdner
08-714 60 02
tf Verksamhetschef Ann-Charlotte Bengtsson
08-714 63 73
Verksamhetschef Ann-Charlotte Bengtsson
08-714 63 73