OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vågar du bära ett av Sveriges viktigaste uppdrag?
Egentligen är det rätt enkelt. Det är en förlust varje dag en människa vill och kan arbeta utan att ha ett jobb att gå till. Inte bara för den enskilda, utan även för den arbetsgivare som har potential att växa om de hittar rätt person. Det har Sverige inte råd med. Genom att arbeta hos oss är du en viktig del av den svenska arbetsmarknadens matchningsmotor. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats www.arbetsformedlingen.se
Personalavdelningen ansvarar för myndighetens arbetsmiljöarbete, arbetsgivarfrågor, personal- och chefsförsörjning, kompetensutveckling, administration av löner och har koordinationsuppdraget för jämställdhets- och mångfaldsfrågorna i myndigheten.
Vi söker nu en HR-partner som ska arbeta som nära HR stöd till cheferna på Arbetsförmedlingen, främst inom marknadsområde Södra Götaland vilket medför resor inom området.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är
Operativt HR-arbete och stöd till cheferna i rekrytering, tolkning av lagar och avtal, arbetsrätt, lönesättning och lönerevision, arbetsmiljö och hälsa, rehabilitering, olika medarbetarfrågor, stöd i individ- och gruppärenden, kompetensplanering, samverkan.
Du arbetar konsultativt och agerar såväl proaktivt som behovsstyrt gentemot verksamhetens chefer. Du kommer arbeta i team med fem andra HR Partners.
Kompetenskrav
Högskoleutbildning inom HR området 180 hp (eller 120 hp enligt tidigare system) eller utbildning som bedöms likvärdig i sammanhanget
Du ska ha mycket god och aktuell erfarenhet av praktiskt HR-arbete lämpligtvis från personal/HR-avdelning
Det är meriterande med goda kunskaper inom följande områden:
- Arbetsrätt och avtal, gärna inom det statliga avtalsområdet
- Arbetsmiljö och hälsa
- Lönerevisionsprocesser
Som person är du relationsskapande och har god samarbetsförmåga samt ett konsultativt förhållningssätt. Du är van att ge god service och har ett gott bemötande. Du tar ansvar för din uppgift, är initiativrik och strukturerad. Du har en god administrativ förmåga. Att nå ut med ditt budskap är en förutsättning och det är därför viktigt att du har en god kommunikativ förmåga såväl i tal som i skrift och är resultatorienterad.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt
Anställningen är en tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Placering är Af specialiststöd, Södra Promenaden 69, Malmö.
Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.
Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt med diarie nr Af. 2014/353717, vilken ska vara inkommen senast 20140831. Vi tar emot ansökan elektroniskt via vår externa webbplats arbetsformedlingen.se/ledigajobb. Fyll i formuläret och besvara frågorna. Bifoga ditt CV samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. När du ansöker ingår det att besvara ett antal urvalsfrågor elektroniskt.
Intervjuer av ett urval av kandidater är planerade att genomföras under vecka 36 och 37 i Malmö.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740