OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en HR - partner till kund i Stockholm! Har du en avslutad eftergymnasial utbildning samt erfarenhet från kvalificerat HR-arbete inom flertalet processer samt chefsstöd?
Välkommen med en ansökan redan idag!
Arbetsbeskrivning
Som HR-partner i denna roll får du möjlighet att vara en viktig del i en strategisk och affärsnära HR-avdelning. Som HR-partner har du en självständig roll och samtidigt ett nära samarbete med kollegorna inom HR-avdelningen där dem tar ett gemensamt ansvar för deras uppdrag. Du kommer att arbeta verksamhetsnära ute på de olika platskontoren såväl som på kontoret i Hammarby Sjöstad, för att på ett naturligt sätt kunna fånga upp och skapa det moderna HR som efterfrågas. Avdelningen består av totalt nio medarbetare, varav en enhetschef för arbetsmiljöområdet. Vi tillämpar flexibla och digitala arbetssätt med möjlighet till delvis distansarbete.
Dina arbetsuppgifter;
• Vara ett verksamhetsnära stöd till chefer inom samtliga personalfrågor. Chefsstödet innebär b l .a löpande stöd i medarbetar- och organisationsfrågor, kompetensplanering, rekrytering, individ- och rehabiliteringsärenden, arbetsrättsliga frågor och facklig samverkan.
• Ansvara för HR-avdelningens roll i att säkerställa samordning och samarbetet med rekryteringsföretag.
• Fortsätta utveckla HR-avdelningens arbete med digitala plattformar och e-learning.
• Vara en del i avdelningens gemensamma arbete för att utveckla ett relativt nytt HR-system och flera spännande pågående utvecklingsarbeten
• Som HR-partner arbetar du verksamhetsnära vilket innebär att du rör dig mellan din arbetsplats i Hammarby sjöstad och våra arbetsplatskontor i söder- och norrort
Vem är du?
För att vara kvalificerad för uppdraget behöver du uppfylla följande krav;
• Personalvetarprogrammet eller annan för uppdraget relevant eftergymnasial utbildning
• Ett par års erfarenhet av att självständigt planera och genomföra olika rekryteringsuppdrag
• Erfarenhet från kvalificerat HR-arbete inom flertalet processer samt chefsstöd
• God kännedom om samt vana att tillämpa arbetsrättsliga lagar och regler
• Mycket god IT- och administrationsvana
• Goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift
• Erfarenhet av att självständigt drivit olika individärenden
Meriterande krav;
• Licensiering och erfarenhet från arbete med personlighet- och färdighetstester för rekrytering
• Erfarenhet från fastighetsbranschen och/eller kommunal verksamhet.
Personliga egenskaper;
• Du har god samarbetsförmåga och är bra på att bygga och bibehålla goda relationer.
• Du är en person som snabbt inger förtroende och har integritet och förståelse för HR-avdelningens roll och uppdrag i organisationen.
• Du har en personlig mognad och är självgående i ditt arbete.
• Du är bra på att strukturera och planera ditt arbete och som person är du ödmjuk och prestigelös.
• Du brinner för rekrytering, vill arbeta brett med personalfrågor och vara ett nära chefsstöd.
Du erbjuds
Ett föräldravikariat på heltid 100% i minst 12 månader med start i oktober 2024. Du kommer att bli anställd av Jurek Talents AB och vara uthyrd till vår kund Hammarby Sjöstad i Stockholm. Arbetstiderna är måndag-torsdag 8-17 och fredag 8-14. Distansarbete är möjligt 1-2 dagar i veckan. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Emelie Kumlin på Emelie.kumlin@jurek.se
Om verksamheten
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52