OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Alfa Laval anstränger vi oss alltid lite extra för att klara de allra tuffaste utmaningarna. Vår drivkraft är att skapa framgång för våra kunder, människorna och planeten. Detta kan bara uppnås genom hängivna och nyfikna människor. Nyfikenhet är gnistan bakom goda idéer. Och goda idéer genererar framsteg.
Som en del i vårt team trivs du på en mångsidig arbetsplats där du kan vara med och påverka. Du är här för att göra skillnad. Vi bygger ständigt broar mot framtiden med hållbara lösningar som har en inverkan på vår planets mest brådskande problem. Vi gör världen lite bättre. Varje dag.
Vem är du?
Du brinner för system och service! För att trivas i denna rollen bör du vara duktig på att se helheten och samtidigt detaljerna. Du kommer att ha många bollar i luften, arbeta i ett högt tempo och ha interna stakeholders som förväntar sig flexibilitet, prestigelöshet och kvalitativ service. Du vill bidra till att vår HR Customer Support fortsätter leverera förstklassig service till vår verksamhet, med en positiv anda i ditt dagliga arbete.
Om jobbet
Vårt syfte är att bistå våra medarbetare och chefer med support, detta gör vi genom snabb och kvalificerad service i olika HR frågor. Du är en del av 1st line support och ska kunna så kallat lite om mycket. För djupare frågeställningar delegerar du vidare till någon av våra specialistteam. Du har en viktig roll i att bidra i ständiga förbättringar inom vårt HR servicecenter.
HR Customer support i Sverige är ett team om tre personer, där kommer du jobba inom både HR Customer support och HR digitalisering. Vi jobbar också tätt tillsammans med våra kollegor i Danmark för att göra en gemensam digital resa för att förenkla och förbättra för våra interna kunder.
Tjänsten är ett vikariat på heltid från 1 februari 2023 till 31 Augusti 2024 eller enligt överenskommelse.
Vad du kan
Du har god vana av att arbeta i HR-system och gärna Workday. Det är meriterande om du har erfarenhet av digitalisering inom HR. Det är önskvärt att du har erfarenhet av att arbeta i ett HR servicecenter. Du ska ha lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Du är duktig användare av Officepaketet. Du har akademisk utbildning inom HR eller liknande.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en utmanande tjänst i ett internationellt, öppet och vänligt klimat där vi hjälper varandra att utvecklas och att skapa värde för våra kunder.
För mer information om tjänsten
Annette Lynge Iwersen, Manager HR Customer Support & Payroll, 0702–835976
Milena Pramgård, Talent Acquisition Partner, milena.pramgard@alfalaval.com
Facklig information
Johan Ranhög, Akademikerna, +46 46 2891664
Stefan Sandell, Ledarna, +46 46 367364
Bror Garcia Lantz, Unionen, +46 709 366985
Vi går genom ansökningar kontinuerligt, så vänligen skicka in din så fort du har möjlighet.