HR-Partner till ALTEN

HR-Partner till ALTEN

Arbetsbeskrivning

Är du en personalvetare med ett sinne för ordning och reda och en fingertoppskänsla när det kommer till service? Har du ett par års erfarenhet från HR-administrativt arbete sedan tidigare och är redo för en roll där just din kunskap kommer vara betydelsefull för ALTEN? Vill du ge support inom HR-relaterade frågor? Då är det här rätt tjänst för dig!

ALTENs nya HR administration-organisation söker nu efter en HR-partner till Göteborg. Du rapporterar till HR administration Manager, som också är placerad i Göteborg.

Som HR-Partner blir du del av ett team vars uppgift är att supportera de anställda i frågor som rör allt från anställning, kollektivavtal, arbetsrätt, förmåner, HR-system samt stöd och support runt administrativa rutiner. Frågorna kommer in via telefon och mail och din uppgift som HR-partner är att på bästa sätt hjälpa dina ALTEN-kollegor att lösa sina problem. Arbetet är omväxlande och medför god inblick i många delar av HR-arbetet inom ALTEN och du kommer ha mycket kontakt med såväl medarbetare som chefer i organisationen.

Tjänsten är på 100 % och är ett föräldravikariat under 2022 med start enligt överenskommelse.

För att du ska komma till din rätt på bästa sätt vill vi att du stämmer in på följande profil:

- Universitets/Högskoleutbildning inom HR
- Några års erfarenhet från HR-området
- Uttrycker dig väl i tal och skrift, både i svenska och engelska

Som person är du nyfiken, strukturerad, service-minded och noggrann. Du brinner för att hjälpa andra och har en god förmåga att möta alla, oavsett roll, på ett professionellt och trevligt sätt. Det skadar inte heller om du är en person som har nära till skratt och som uppskattar en arbetsplats med fantastiska kollegor!

Varför ska du välja ALTEN?
Som ett av Europas ledande konsultbolag som dessutom växer kan vi erbjuda dig en föränderlig och dynamisk arbetsmiljö. Hos oss finns möjlighet att göra intern karriär inom vår ekonomiavdelning, både mellan olika avdelningar men även mot ledarskapshållet, vilket vi gärna ser att du har ett intresse av. Eftersom vi är ett internationellt bolag finns även möjligheten att utvecklas och göra karriär internationellt. Vi har flertalet förmåner såsom friskvårdsbidrag och arbetstidsförkortning samt en trevlig arbetsmiljö i nya lokaler i centrala Göteborg.

För frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta Talent Acquisition & Development Partner Kevin Jakobsson via kevin.jakobsson@alten.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Under perioden 20 december 2020 till den 10 januari 2022 kommer vi inte ha möjlighet att svara på frågor eller gör något urval på grund av semester. Vi kommer att påbörja urvalsprocessen efter den 10 januari 2022. God jul och Gott nytt år!

Kontaktpersoner på detta företaget

Pontus Kastrup

Peter Ankréus
+4621349931
Patrik Juhlin
+46214404220
Johan Hägg

Johan Hägg
+46709715805
Andreas Forsberg
+46134655889
Stavros Constantinou
+46134655803
David Kronholm
+46317251131
Ulrika Lin
+46317576133
Erik Rosenqvist
+46317221361

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alten Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 20 januari 2022

Besöksadress

Teknikringen 8
None

Postadress

A Odhners Gata 41
Västra Frölunda, 42130

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024