HR Partner till Bergnäset Ställningsmontage

HR Partner till Bergnäset Ställningsmontage

Arbetsbeskrivning

En operativ och affärsmässig HR Partner
Är du vår nya HR Partner och som vill vara med och utveckla ställningsbranschen till att vara den seriösa aktören som står för kraft, trygghet och pålitlighet. För ca tv år sedan fick vi en ny VD i bolaget och därmed påbörjades en förändringsresa mot en mer modern verksamhet. Vi har tills dags datum haft en inhyrd HR Partner som har påbörjat vårt arbete med att bygga upp vårt företags HR-arbete. Vi tar nu nästa steg och söker en anställd HR Partner som ingår i ledningsgruppen.

Bergnäset Ställningsmontage AB är ett av Sveriges största ställningsföretag och ingår i NCC koncernen. Vi har över 350 medarbetare, varav 35 tjänstemän, från Kiruna till Oxelösund som erbjuder våra kunder inom industri-och byggsektorn tjänster i samband med såväl löpande underhåll och driftstopp som investeringar. Vi är en stor aktör på marknaden och med gott anseende. Läs mer: https://bergnaset.se/ombergnaset/

Rollen som HR Partner
Din roll blir att ta det övergripande ansvaret föra att driva HR-frågor för både tjänstemän och yrkesarbetare i enlighet med NCC:s riktlinjer, policys, lagstiftning samt utifrån Bergnäsets strategi.

Du kommer att arbeta operativt med allt ifrån bemanning, rekrytering, rehabilitering, arbetsrätt, förhandlingar, lönerevision och successionsplanering till att arbeta konsultativt genom att vara ett kvalificerat stöd till våra chefer så att vår verksamhet utvecklas. I utvecklingsarbetet ingår även att vara en del i att förändra kulturen och höja statusen inom ställningsbranschen både mot arbetsmarknaden och marknaden.

Som HR Partner i ledningsgruppen förväntas du att ta en aktiv roll och kommer att arbete nära vår VD. Du kommer dessutom att ha personalansvaret för vår HR generalist som idag har det operativa ansvaret för våra ställningsbyggare.

Du tillhör ett team om 15 HR-kollegor i Norden, varav 9 kollegor i Sverige.

Bergnäset arbetar under kollektivavtalen Svenska Byggnadsarbetareförbundet samt tjänstemannaavtalet (Ledarna och Unionen). Förutom löpande avtalsfrågor kommer du att vara sammankallande för MB-gruppen för yrkesarbetare.

Din profil
Vi söker dig som har en HR-utbildning och minst fem års erfarenhet från både operativt och strategiskt personalarbete, gärna erfarenhet från ledningsgruppsarbete.

Erfarenhet av arbete med både kollektivanställda och tjänstemän exempelvis från verksamhet inom service-/bemanning eller byggbranschen där verksamhet kräver oregelbunden bemanning.

Som person är du trygg och van att möta både chefer och medarbetare i olika personalrelaterade situationer. Du är lyhörd, skapar förtroende och har integritet i ditt arbete.

Du är van att arbeta självständigt och trivs i sammanhang med en hög grad av flexibilitet. I teamet är du är en lagspelare som vill utvecklas tillsammans med gruppen. Du är van vid att strukturera en stor variation av administrativa arbetsuppgifter, trivs med att vara ett bollplank och att initiera nya tankar för att utveckla både organisation samt ledare.

Din svenska och engelska är god i tal och skrift.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med placering antingen i Stockholm, Uppsala, Hudiksvall, Sundsvall eller Luleå. Arbetet innebär en del resor. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur.

Kontakt och ansökan
Vid frågor är du välkommen att höra av dig HR-chef Pierre Abrahamsson, 070-320 61 92, alternativt HR Specialist Rekrytering Monica Klersén, 070- 653 90 49. Urval och tillsättning sker löpande så registrera din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 1 maj 2022.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans. 

Varje dag tar våra 13 000 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap. 

Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter, bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar och annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial och asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag.

Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid.

NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.

 2021 omsatte NCC ca 53 miljarder SEK och NCC:s aktier är noterade på Nasdaq Stockholm.

 Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NCC
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2022
  • Ansök senast: 1 maj 2022

Besöksadress

sjötullsgatan 35
None

Liknande jobb