OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Novare Interim & Recruitment grundades 2017 med visionen att erbjuda kompetent personal inom HR, ekonomi och administration. Genom engagerad personal som brinner för hantverket levererar vi pricksäkra matchningar och snabba resultat på våra kunders behov. Novare Interim & Recruitment är en del av humankapitalhuset Novare och tillsammans är vi experter på allt som har med medarbetare och kompetens att göra. Det kan handla om att hitta rätt person till rätt plats men också om att systematiskt analysera företagets kompetensbehov och långsiktigt utveckla medarbetarna. Läs gärna mer om oss via www.novare.se.
Dela
Som Nordens största medieföretag hjälper Bonnier News och Di-gruppen medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Med närmare 400 anställda och en omsättning över en miljard är Di-gruppen är Sveriges största mediehus för B2B. Våra 30 varumärken innefattar allt från Dagens industri, Dagens Medicin och Resumé till, Fastighetsnytt och Aktuell Hållbarhet. Förutom branschjournalistik så består vårt produktutbud av event, konferenser, nätverk och utbildning för näringslivet. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många, totalt når vår vi över 5 miljoner läsare varje dag!
Hos oss finns många möjligheter att ur ett HR-perspektiv vara med att påverka vår fortsatta digitala transformation. Som HR Partner kommer du vara en viktig del i att vi lyckas med denna resa. Nu när en av våra kollegor går på föräldraledighet söker vi nu dig som vill fördjupa dina kunskaper inom HR och lära dig HR-processerna hela vägen från ax till limpa. Eftersom många av våra processer är digitala vill vi att du har erfarenhet av och intresse för administration och system. Det här jobbet kräver ett tätt samarbete med dina kollegor och innebär samtidigt en fantastisk chans att utveckla din yrkesidentitet och samtidigt ha väldigt kul på vägen.
Vad går arbetet ut på?
Rollen innebär ett brett spektrum av arbetsuppgifter av operativt HR-arbete med fokus på att stötta chefer och medarbetare i operativa HR-frågor inom Di-gruppen, samt att tillsammans med övriga kollegor se till att HR-funktionen levererar enligt företagets strategiska mål. Vi arbetar i team med HR Business Partners för att kunna erbjuda organisationen ett heltäckande HR-stöd. Eftersom många av våra processer är digitala vill vi att du har erfarenhet av och intresse för program och system. Du blir processägare för våra system och är involverad i HR-processer såsom lönerevision, lönekartläggning, medarbetarundersökning etc. Du ansvarar för att avtal och villkorsförändringar sker i enlighet med gällande lag, avtal och policyer. Stötta i generell administration, driva och stötta i förändring i ledarskap och organisation.
Du kommer bland annat att:
• Agera stöd i HR-processer och framförallt utveckla och säkerställa data i dessa
• Agera stöd för chefer och medarbetare i våra digitala verktyg samt i frågor rörande lön och förmåner samt arbetsrätt och kollektivavtal
• Introducera nya medarbetare
• Ansvara för administration kring anställningar och villkor, personalförändringar, omorganisationer mm
• Vara beställare och kravställare gentemot Cognizant/Bonnier Solutions, vår outsourcade lönepartner, i lönerelaterade ärenden samt systemfrågor
Den vi söker
I den här rollen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och söker därför dig som är kommunikativ, relationsskapande, organiserad, lösningsfokuserad och ödmjuk. För att lyckas med arbetet krävs det också att du är flexibel, inspireras och motiveras av förändringar och trivs i en utvecklande miljö med högt tempo. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av HR-frågor och erfarenhet av Workday.
För att matcha rollen har du:
• Akademisk examen inom HR eller motsvarande kunskaper/erfarenheter
• Ett par års erfarenhet av HR-arbete där du arbetat digitalt gärna inom en rörlig utvecklingsinriktad organisation
• Vana att tolka arbetsrättsliga ärenden och kollektivavtal
• God social kompetens
• Goda IT-kunskaper
Övrig information
Placering: Stockholm
Omfattning: Heltid, 100 %
Uppdragslängd: Ca 1 år
Anställning: Konsultuppdrag via Novare Interim & Recruitment
Är det här rätt utmaning för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Vid frågor om tjänsten, vänligen maila rekryteringsansvarig louise.eriksson-hellstrand@novare.se Notera att vi utifrån GDPR endast tar emot ansökningar via annons.
Varmt välkommen med din ansökan!