HR-partner till Granitor Properties

Arbetsbeskrivning

Om oss

Granitor Properties grundades 1999 och utvecklar och förvaltar kommersiella lokaler och bostäder. Vi är en lokalt engagerad och ansvarstagande fastighetsutvecklare som kan göra en positiv skillnad genom de bostäder, arbetsplatser och stadsmiljöer vi utvecklar och förvaltar. Vi är en svensk familjeägd företagsgrupp som genom våra bolag utvecklar hållbara lösningar för morgondagens samhälle och industri. I januari 2022 bytte vi namn från Midroc till Granitor. Granitor Properties ingår i Granitor-koncernen som utvecklar morgondagens samhälle och industri. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi hållbara lösningar för de branscher vi är verksamma i. Vi utgår från Sverige och är verksamma internationellt. Under 2021 omsatte Granitor-koncernen cirka 9 miljarder kronor och sysselsatte 4400 medarbetare. Läs mer om oss här.

Om rollen

Rollen som HR-partner på Granitor Properties innebär att stödja och förbättra verksamheten genom att arbeta brett med HR-frågor på såväl operativ som strategisk nivå. Man kommer att arbeta med hela anställningscykeln samt vara ett dagligt stöd till cheferna i HR-frågor på organisations-, grupp- och individnivå. Tillsammans med övriga teamet kommer man även ansvara för att utveckla, effektivisera och driva processerna inom HR i enlighet med Granitor Properties affärsidé, mål och visioner. Ditt självledarskap blir viktigt då det alltid finns något att arbeta aktivt med och du förväntas att arbeta strukturerat med de olika processerna, samtidigt som du är bra på att uttrycka dig i skrift och tal, så att information kommuniceras ut på ett enkelt och förståeligt sätt.

Du kommer att få vara med och utveckla, förbättra och förändra de interna processerna i företaget och även vara delaktig i det goda kulturarbetet som görs på Granitor för att skapa en så bra arbetsplats som möjligt för medarbetarna.

Du rapporterar till HR-chef och utgår från kontoret i Västra Hamnen i Malmö.





Exempel på arbetsuppgifter:

Stöd till chefer och medarbetare i frågor som rör både vanligt förekommande personalärenden och processer kopplade till anställningscykeln men även arbetsrättsliga ärenden.




Administrera och ta fram underlag inför återkommande processer såsom lönerevision, bonusberäkning, lönekartläggning, medarbetarsamtal, medarbetarundersökning. 


Samordna och medverka i det systematiska arbetsmiljöarbetet. 




Bevaka och ta hand om frågor och förändringar kring arbetsrätt, anställningsvillkor, förmåner och ersättningar mm. 




Vara ett aktivt stöd för chefer i hela rekryteringsprocessen samt hantera inkommande ansökningar. 




Bidra till att utveckla och digitalisera HR-arbetet. 




Ansvara för att revidera och uppdatera interna dokument som exempelvis personal- och chefshandbok, befattningsbeskrivningar, policys, riktlinjer och rutiner. 




Utbilda chefer och medarbetare vid behov. 







Om dig

Vi tror att du som söker rollen har en högskoleutbildning inom PA eller liknande och har jobbat med hela bredden inom HR-området i några år, alternativt har du annan relevant utbildning i kombination med att ha arbetat lite bredare. Har du varit med och utvecklat eller implementerat något HR-system så ses det som meriterande och du får gärna ha ett genuint intresse för IT och digitalisering. Du har har jobbat strategiskt med kompetensförsörjning tidigare och andra plus är om du har arbetat med lön och har en grundläggande förståelse kring hur man arbetar med team och ledarskap.

Som person är du prestigelös, samarbetsvillig men ändå självgående och tycker det är kul med ett förändringstänk och du får gärna besitta en entreprenörsanda. Du står tryggt i din roll som HR-partner och är inte rädd för att säga din mening, samtidigt som du är inlyssnande. För att kunna agera framgångsrikt i rollen jobbar du strukturerat och analytiskt. Är du dessutom en person som människor lyssnar på och blir motiverad av så kommer det att hjälpa dig i ditt arbete och du besitter en fingertoppskänsla i mötet med andra människor.



Vill du veta mer om tjänsten?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Funke på asa.funke@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 september 2022
  • Ansök senast: 10 oktober 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024