OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och brottsligheten i Sverige.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
HR-avdelningens främsta uppgift är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål.
HR-Syd uppdrag är att inom Polisregion Syd driva de myndighetsgemensamma målsättningarna inom kompetensförsörjning, chefs- och medarbetarskap, arbetsmiljö och arbetsgivarutveckling. HR-Syd leds av en HR-chef och två gruppchefer. Inom enheten finns HR-konsulter, HR-specialister med olika inriktningar samt HR-partners. Vi söker en HR-partner med placering i Kristianstad. Närmsta HR kolleger finns på andra platser i regionen.
Polisregion Syd består av Skåne, Blekinge, Kalmar och Kronobergs län. HR-partnern med placering i Kristianstad kommer att stödja Polisområde Blekinge Nordöstra Skåne som består av 4 lokalpolisområden, utredningsjoursektion, utredningssektionen samt ett kansli.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som HR-partner kommer du att utgöra ett verksamhetsnära HR-stöd för ledning och chefer. Du förväntas ha ett konsultativt förhållningssätt och kunna driva samt implementera HR-processer i verksamheten. Du kommer att vara ett stöd i så väl operativa som strategiska frågor kopplade till chefs- och kompetensförsörjning, arbetsmiljö, arbetsrättsliga/avtalsfrågor, förhandling och lönebildning. Du ingår i ledningsgrupp och bidrar med din kompetens utifrån ditt ansvarsområde samt verkar för att utveckla effektiv styrning och ledning av verksamheten. I din roll ingår också att hålla utbildningar samt att genomföra workshops inom HR-området. Arbetet är självständigt men du kommer att ha nära samarbete med kollegor i såväl kärnverksamheten som inom HR och övriga stödavdelningar.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• akademisk examen inom HR-området eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• flera års erfarenhet av HR-arbete varav minst tre års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete i närtid
• erfarenhet av att utgöra ett proaktivt och verksamhetsnära stöd gällande samtliga delar i ARUBA-processen
• erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• erfarenhet av arbete i Office-paketet
Meriterande
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
• erfarenhet av liknande arbete inom offentlig verksamhet
För att bli framgångsrik och trivas i denna roll är det viktigt att du har god helhetssyn, tycker om mixen av operativa och strategiska frågor samt har förmåga att omsätta strategier till handling med en strukturerad och pedagogisk förmåga. Du är trygg i din yrkesroll, stabil och uthållig i dina uppdrag samtidigt som du kan bedöma och lösa uppgifter pragmatiskt när tillfället kräver det. Då rollen innebär många kontaktytor ser vi det som en självklarhet att du är lyhörd och samverkar med andra på ett smidigt sätt för att nå gemensamma mål med goda resultat.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper
ÖVRIGT
Placeringsort: Kristianstad
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 29 maj 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef, 010-56 369 72 Tony Hugoh
Pernilla Bergman, v. 30 och 34
Anette Blomgren, v. 31
Emma Höglund, v. 32-33
Gruppchef Annika Wiström
010- 563 50 20
Chef HR-region Mitt Ulrika Thakén
010-567 70 59
Gruppchef Tony Hugoh
010-563 69 72
Gruppchef, HR-direkt/arbetsmiljö Veronika Borg
Sektionschef Eva Dolk
010-56 36 655
Gruppchef Annette Stark
010-563 51 75