OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en HR-partner till HR-avdelningens enhet HR Stockholm. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
HR-avdelningens främsta uppgift är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens kort- och långsiktiga mål. Du kommer att vara placerad vid HR Stockholm och stötta polisregion Stockholm där det arbetar cirka 8000 medarbetare varav 900 är chefer.
HR Stockholm består i dagsläget av drygt 20 engagerade medarbetare fördelade i två grupper. Du kommer att vara placerad i polishuset på Kungsholmen, Stockholm. Det finns möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar i veckan när verksamheten tillåter.
Som statligt anställd på Polismyndigheten erbjuder vi även särskilda förmåner kring pension, föräldralön, friskvård m.m. Läs mer om våra förmåner och villkor här:
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/
ARBETSUPPGIFTER
Som HR-partner ansvarar du för att, tillsammans med dina kollegor, omsätta gemensamma HR-strategier i den operativa verksamheten och stödja chefer och ledning i att ta det delegerade arbetsgivaransvaret. Du sitter i en av regionens strategiska ledningsgrupper där du ger styrning och stöd till verksamheten när det gäller att realisera de strategiska inriktningarna inom HR-området och du bidrar till att utveckla en effektiv styrning och ledning av verksamheten. I uppdraget ingår också att kunna ge operativt stöd i HR-frågor inom t.ex. arbetsrätt, arbetsmiljö, lönebildning, kompetensförsörjning och chefsförsörjning. Som HR-partner kan du också komma att jobba fördjupat med något av dessa områden.
Tillsammans med HR-kollegor planerar och genomför du utbildnings- och informationsinsatser som stärker regionens chefer i arbetsgivarrollen med målsättningen att verksamheten ska utvecklas och varje chef ska utvecklas i sitt ledarskap.
I uppdraget kan det även komma att ingå att delta bl.a. i regionövergripande eller nationella nätverk, projekt och utvecklingsarbeten och där bidra med din erfarenhet och kompetens med Polismyndighetens bästa i fokus.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Akademisk utbildning inom HR-området eller akademisk utbildning som vi bedömer likvärdig
• Ett par års aktuell erfarenhet i motsvarande roll
• Mycket goda kunskaper i svenska både i tal och i skrift
• Goda kunskaper inom arbetsrätt
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av motsvarande roll inom offentlig verksamhet och/eller stor och komplex organisation
• Fördjupad kompetens inom något av följande områden: systematisk kompetensförsörjning, chefsförsörjning, arbetsmiljö eller arbetsgivarpolitik/lönebildning
• Gedigen erfarenhet av att självständig driva utvecklingsuppdrag
• Erfarenhet av fackliga förhandlingar
PERSONLIGA EGENSKAPER
För att lyckas i uppdraget bör du vara trygg och väl förankrad i din HR-roll. Du behöver vara en självgående och initiativrik person som har god samarbetsförmåga och förmåga skapa förtroendefulla relationer och har ett reflekterande förhållningssätt.
Vidare är du resultatinriktad, lösningsfokuserad, strukturerad och prestigelös. Du har också förmågan att snabbt sätta dig in i olika arbetsuppgifter och situationer samt gillar att ta dig an nya utmaningar. Du har god pedagogisk och kommunikativ förmåga och kan stödja chefer i att omsätta HR-strategier och processer i verksamheten för att uppnå resultat som leder till önskvärda effekter. Hög integritet är en självklarhet när du arbetar inom HR och Polismyndigheten.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Placeringsort: Stockholm, Kungsholmen
I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor som du svarar på i samband med att du skickar in din ansökan. Dina svar kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 15 september 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till kontaktpersonen i annonsen.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan senast 15 september!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef, 010-56 369 72 Tony Hugoh
Pernilla Bergman, v. 30 och 34
Anette Blomgren, v. 31
Emma Höglund, v. 32-33
Gruppchef Annika Wiström
010- 563 50 20
Chef HR-region Mitt Ulrika Thakén
010-567 70 59
Gruppchef Tony Hugoh
010-563 69 72
Gruppchef, HR-direkt/arbetsmiljö Veronika Borg
Sektionschef Eva Dolk
010-56 36 655
Gruppchef Annette Stark
010-563 51 75