OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Biltema Logsitics är ett logistikföretag med över 500 medarbetare vars huvudsakliga uppgift är att lagerhålla och förse Biltemas varuhus med varor. Biltema Logistic har fyra lager som skickar gods till alla Biltemas varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland.
Biltema Logsics har sedan 2007 haft en kraftig tillväxt vilket har gjort bolaget till en av Hallands största arbetsgivare.
Vi söker nu en vikarie då en av våra medarbetare ska gå hem på föräldraledighet och erbjuder dig en arbetsplats med hög påverkansgrad där goda idéer förvaltas och utvecklas tillsammans med övriga kollegor i teamet.
Rollen
På Biltema Logistics är rollen som HR Partner bred och varierad och du förväntas arbeta på ett såväl operativt som strategiskt plan genom ett nära samarbete med chefer och HR kollegor. Du kommer att arbeta inom arbetsområden såsom exempelvis rehabilitering, rekrytering, arbetsrätt, arbetsmiljö, ledarskapsutveckling med mera. Utöver detta kommer du att delta i HR relaterade projekt samt implementera strategier och policys för att ständigt förbättra och utveckla HR-arbetet så att organisationen kan nå sina affärsmål.
Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom området personal och organisation. Du har några års arbetslivserfarenhet av ett brett och verksamhetsnära HR-arbete och trivs i driftsmiljön. Du har en positiv grundinställning och är en person som är drivande och kommunikativ med förmåga till strategiskt tänkande. Du har lätt för att bygga förtroendefulla relationer och trivs med att lösa utmaningar som möter dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2020-09-25 men då intervjuer kommer hållas löpande bör du inkomma med CV snarast.
Övrigt
Tjänsten är ett föräldravikariat med start enligt överenskommelse till och med 2021-08-31. Placering i Halmstad. Du kommer att rapportera till Biltema Logistics HR-chef. För frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Robin Redlund 073-3038211.
Välkommen in med din ansökan!