HR-partner, vikariat

HR-partner, vikariat

Arbetsbeskrivning

Sigtuna. Du kanske tänker på den pittoreska staden vid Mälaren, den internationella mötesplatsen och handelsstaden med tusenåriga anor? Det är sant. Men idag är Sigtuna kommun så mycket mer. Här finns Märsta, Valsta, Rosersberg, Arlanda och en levande landsbygd. Än idag är Sigtuna en plats som välkomnar det internationella och mångkulturella. För vi vet att olikheter berikar. Hos oss möts människor, tankar, idéer, kulturer och företag. Hos oss möts dåtid och framtid, natur och stad, Sverige och världen. Varje år passerar många miljoner människor Sigtuna kommun via landets största flygplats. Men snarare än en plats att resa ifrån är det här en plats att komma hem till. Välkommen till Sigtuna kommun.

Som HR-partner får du ett meningsfullt jobb i en kommun med höga ambitioner, där du tillsammans med dina kollegor utvecklar verksamheten, varandra och dig själv. Vi vet att möjlighet att påverka är viktigt för våra medarbetare och då inte bara det egna arbetet, utan också organisationen. Sigtuna kommun har en uttalad ambition att utvecklas och välkomnar medarbetare som hjälper oss att hela tiden bli bättre!

ARBETSUPPGIFTER
Det är svårt att beskriva en vanlig dag som HR-partner hos oss, det är bland annat det som gör jobbet så utvecklande och roligt! Det kan handla om alltifrån att stötta en chef i ett personalärende, samverka med fackliga parter i olika frågor, delta med ett HR-perspektiv i förvaltningens ledningsgrupp till att ta fram förslag på aktiviteter kring kompetensförsörjning eller bemanna vår HR-service. Du är det verksamhetsnära och det strategiska HR-stödet till chefer och ledningsgrupp i din förvaltning. Du kommer att stötta cheferna i någon/några av kommunens sju förvaltningar.

På HR-enheten jobbar vi med fokusområden där du kommer att tillhöra det område vi kallar Arbetsgivarvarumärke som innefattar bl.a. strategiskt arbete med vårt employer brand, rekrytering, introduktion och samverkan med kommunikationsenheten. Ett stort fokus under året ligger på att ta fram en pre- och onboardingprocess för nya medarbetare.

KVALIFIKATIONER
Du är kanske i slutet av dina akademiska studier till personalvetare eller så har du arbetat några år inom området. Oavsett vilket så känner du igen dig i beskrivningen: att ha stor samarbetsförmåga, vara prestigelös, initiativrik och utvecklingsinriktad. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Detta gör du bl.a. genom att hålla ett prestigelöst fokus på de gemensamma målen. Du ser möjligheter i förändring och är inte rädd för att prova nya sätt att lösa problem. Det är viktigt att du behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift då vi många gånger kommunicerar komplicerade frågor till olika intressenter.

Du ingår i mitt team bestående av HR partners och förhandlingsansvarig där du bidrar med dina kunskaper, erfarenheter och goda omdöme. Precis som du även kan förvänta dig i vårt kommande samarbete.

Jag ser fram emot din ansökan!

Joakim Råberg, HR chef

ÖVRIGT
Läs gärna mer om hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommundirektör Ulla-Marie Hellenberg
08-591 260 03
Enhetschef HR Gunlög Svensson
0859126638
Musei- och Konsthallschef Ted Hesselbom
08- 591 266 54
Rektor Åsa Ersson
08-597 833 95
HR-chef Stina Nyström
08-591 260 80
HR-strateg Hållbar arbetshälsa Bengt Palmgren
073 661 34 04
Kommundirektör Ulf Bergh
08-591 260 03
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och

Utvecklingsstrateg HR Camilla Uddman

Biträdande kommundirektör Helen Kavanagh Berglund
08-591 26060

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigtuna kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 februari 2021
  • Ansök senast: 19 mars 2021

Besöksadress

19585 MÄRSTA
None

Postadress

Södergatan 20
MÄRSTA, 19585

Liknande jobb


HR-partner

HR-partner

22 november 2024

HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024