HR-Partner, Willhem

Arbetsbeskrivning

På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Vi är ett ungt företag med långsiktiga ambitioner för såväl kunder och fastigheter som våra medarbetare. Nya idéer inom service, fastighetsutveckling, hållbarhet och digitalisering ska göra oss till Sveriges mest nyskapande bostadsbolag. Inom ramen för ett hållbart arbetsliv erbjuder vi förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag, kompetensutveckling, regelbundna trivselaktiviteter och möjligheter att kunna påverka din arbetsdag.

Willhem är ett bostadsbolag som äger och förvaltar cirka 28 000 hyreslägenheter fördelat på 13 tillväxtorter i Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg och drygt 280 personer arbetar idag hos Willhem.

Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på story.willhem.se

Vill du jobba i en verksamhetsnära roll med HR, rekrytering och utbildning? Perfekt! Då kan det vara dig vi söker i rollen som HR-Partner. Här får du möjligheten att vara en del av ett HR-team som ständigt driver arbetet med en hållbar kompetensförsörjning och att vara en attraktiv arbetsplats.

Arbetsuppgifter
Som HR-Partner kommer du att stödja och coacha chefer i rekryteringsfrågor samt driva hela rekryteringsprocesser med allt ifrån kompetensanalys, skapa annonstext, intervjuer, tester och personbedömning.

I rollen kommer du även ha möjlighet att utveckla rekryteringsprocessen, hitta nya kanaler för att attrahera kandidater, utveckla kandidatupplevelsen och inte minst bidra till det kontinuerliga arbetet med att Willhem ska vara en attraktiv arbetsplats.

Du har en drivande roll i företagets internutbildningar. Du kommer att skriva och utforma texter och material för utbildningar, framför allt i ett digitalt utbildningssystem. Utbildningarna utformar du till viss del själv men också med hjälp av sakkunniga internt samt externt. Du skriver även texter till intranätet inom HR-frågor, samt andra förekommande HR-administrativa uppgifter.

Tillsammans med teamet kommer du att kontinuerligt utveckla HR-arbetet.

Som HR-Partner har du många kontaktytor såväl externt som internt inom hela organisationen i Sverige. Du har tät dialog med chefer, övriga HR-kollegor, marknad och t ex med skolor. Tjänsten är placerad i Göteborg där vi är 80 kollegor som arbetar.

Kvalifikationer och personliga egenskaper

• Akademisk examen, gärna inom HR/personalvetenskap.
• Några års erfarenhet inom rekrytering och att stödja i HR frågor.
• Meriterande med erfarenhet av att utforma texter, utbildningar och att projektleda.
• Meriterande med erfarenhet av personbedömning.
• Mycket goda It och systemkunskaper.

För att trivas i rollen på Willhem tror vi att du gillar utveckling. Du är van vid att självständigt driva och leda ditt arbete. Du är vass på att genom tester och intervjuer identifiera och analysera beteenden och personligheter. Du skapar förtroende och kan coacha och stödja chefer i ditt arbete för att nå framgång. Vi tror dessutom att du har en fallenhet för kommunikation och en förmåga att med lätthet uttrycka dig i tal och text utifrån ett pedagogiskt perspektiv.

Ansökan
Willhem samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. För att söka tjänsten gå in på www.pspartner.se och registrera din CV tillsammans med ett personligt brev. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval, så sänd in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta rekryteringskonsult Lena Wadenby lena.wadenby@pspartner alt Malin Lihnell malin.lihnell@pspartner.se

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PS Partner AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 september 2021
  • Ansök senast: 22 oktober 2021

Besöksadress

Första Långgatan 18
None

Postadress

Första Långgatan 18
Göteborg, 41328

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024