HR-partner/Miljö- och kvalitetssamordnare till Engbergs Förvaltning i Timrå

Arbetsbeskrivning

Brinner du för Kvalitet, Miljö, Arbetsmiljö och personalfrågor? Då är det dig vi söker som vår nya HR-partner/Miljö- och kvalitetssamordnare, till vårt moderbolag i Engbergs koncernen, Engbergs Förvaltning.

Rollen är en samordnande och stöttande funktion till koncernens verksamheter och dess chefer.

Dina arbetsuppgifter:

Som HR/KMA hos oss ansvarar du för att driva och följa upp våra verksamhetsledningssystem, ISO 9001, 14001 och 45001, och stötta organisationen i frågor som rör kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Du kommer i din roll även stötta koncernens chefer i allmänt förekommande frågor inom HR/personalområdet.

Du kommer att arbeta brett med såväl strategiska som operativa frågor såsom framtagande och analys av verksamhetsmål inom arbetsområdet, uppdatering av dokument/mallar, avvikelse-/tillbudshantering. Du följer även upp företagets interna och externa krav för respektive område och ansvarar för lagkravsbevakning och har kontakter med myndigheter och andra intressenter. I rollen ansvarar du också för att leda utveckling och underhåll av företagets instruktioner inom arbetsområdet.

Du ansvarar även för planering och genomförande av interna och externa revisioner samt att utbilda/informera medarbetare inom koncernen i frågor rörande kvalitet/miljö/arbetsmiljö.

Rollen består av varierande arbetsuppgifter med både stora och små utmaningar där du i stor utsträckning har möjlighet att utforma och planera dina egna arbetsdagar och du kan förvänta dig omväxlande dagar.

De kompetenser vi vill att du känner igen dig i är:

Erfarenhet av kvalitet, miljö och arbetsmiljöfrågor.

Tidigare erfarenhet av HR och personalfrågor.

Eftergymnasial utbildning som bedöms relevant för tjänsten, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig.

Goda kunskaper inom Office-paketet.

Strukturerad och tycker om att hålla god ordning.

Självstartande och självgående.

Lätt för att kommunicera i tal och skrift.

Prestigelös och kan ge stöd och råd i små och stora frågor och har lätt för att samarbeta.

B-körkort samt god svenska i tal och skrift är ett krav.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse.

Omfattning: Heltid, med inledande sex månaders provanställning.

Placering: Timrå strax norr om Sundsvall.

Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Pointpeople Rekrytering & Executive Search. Välkommen med din ansökan snarast. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. För ytterligare information vänligen kontakta ansvarig rekryterare Ulrika Westin 070-6021133

Sista dag att ansöka är 2023-06-30

Välkommen med din ansökan!

Om Engbergs:

Engbergs är en familjeägd koncern belägen i Timrå strax norr om Sundsvall som består av sex bolag.

Bolagen bedriver verksamhet inom områden som logistiktjänster till massaindustrin, försäljning av hydraulprodukter och tillverkning av världens enda hybriddrivna vedtruck.

Engbergs är ett framstegsvänligt företag med ständig utveckling som främsta drivkraft.

Med en kompetent personalstyrka som känner engagemang för sina uppgifter, växer vi tillsammans med våra kunder.

Kvalitet går alltid före kvantitet hos Engbergs. Besök gärna vår hemsida www.engbergs.se om du vill veta mer om företaget!

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Larson

Tina Tropp Jerresand

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pointpeople
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2023
  • Ansök senast: 30 juni 2023

Besöksadress

Grev Turegatan 20
None

Postadress

Grev Turegatan 20
Stockholm, 11446

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024