OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en vass administratör med goda kunskaper inom lön? Söker du en ny utmaning och lockas av en bred och varierad roll som innefattar lönekoordinering och ett nära samarbete med kollegor både inom HR och ekonomi? Trivs du som bäst när du får vara en del av en global organisation, men samtidigt tillhöra ett mindre team inom HR? För Andritz räkning söker vi just nu en HR & Payroll Coordinator.
Får du ofta höra att du har en förmåga förklara komplexa problem på ett väldigt enkelt sätt? Kommer du tillrätta i en roll som kombinerar administration med internservice? Blir du ofta beskriven som kommunikativ och engagerad? Då kan du vara den vi letar efter!
Arbetsbeskrivning
I rollen som HR & Payroll Coordinator kommer du fungera som länken mellan extern löneleverantör och chefer och medarbetare internt. Det är ditt ansvar att säkerställa att löneleverantören har rätt underlag och information för att kunna betala ut lön i rätt tid. Du kommer även fungera som första kontakt till chefer och medarbetare i frågor kopplat till lön och övriga ersättningar. Vidare kommer rollen innefatta:
• Rapportering och kontakt med myndigheter
• Hantera drivmedelsförmåner och körjournaler
• Kontering av fakturor för kostnader kopplat till medarbetare, exempelvis pensioner och försäkringar
• Förse ekonomi med lönerelaterade underlag inför bokslut
• HR administration – exempelvis ta fram nyckeltal och statistik, upprätta anställningsavtal, och hantera uppdateringar i personalsystem samt interkommunikation primärt via intranät
Rollen kommer vara bred och varierad och innebära många kontaktytor, såväl internt som externt.
Vem är du?
Personen vi söker till denna roll har sedan tidigare erfarenhet av löneadministration – kanske har du lång erfarenhet av löneadministration och lockas av att ta dig an en koordinerande roll som också innefattar HR-administration? Alternativt har du bara arbetat ett par år inom löneområdet och ser detta som ett rätt steg i din karriär. Vi tror att du i grunden har en eftergymnasial utbildning inom löneområdet och du kommer med grundläggande kunskap i arbetsrätt och med en vana att tolka kollektivavtal.
Viktigast för oss är dina personliga egenskaper! För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du verkligen brinner för service, det är helt enkelt en motivationsfaktor för dig att få ge internt stöd inom ditt expertisområde. Du är van vid koordinerande roller och har en förmåga att behålla strukturen i ditt arbete, även när det kräver att hantera flera parallella arbetsuppgifter och ansvarsområden. Vidare har du enkelt för att uttrycka dig och är pedagogiskt lagd.
Välkommen med din ansökan!
Denna rekrytering hanteras av Jurek Rekrytering & Bemanning och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare My Andersson på my.andersson@jurek.se. Urval och intervjuer hanteras löpande varför rollen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail.
Rollen är placerad på något av Andritz lokala kontor i Sverige, vilka är belägna i Stockholm (Solna), Iggesund, Örnsköldsvik, Karlstad, Växjö, Norrköping och Sundsvall.
Om Andritz
Every day, ANDRITZ continues to deliver successful innovative solutions to our customers globally. Why are we so successful? Because we are passionate and love what we do! We are at the forefront of future engineering technologies, with solutions that ensure the success of our clients in key industries that are shaping the future of the world we live in.
https://www.andritz.com/careers-en
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52