HR-praktik - Helsingborg

HR-praktik - Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Söker du en praktikplats där du får samarbeta tätt med kompetenta rekryterare & konsultchefer? Vill du bli en del av ett kompetent team med bred erfarenhet från rekrytering och bemanning då har vi praktikplatsen för dig!

Om din praktik hos oss
Som praktikant hos oss kommer du tillhöra vårt huvudkontor i Helsingborg. Du kommer främst att stötta konsultcheferna i deras dagliga arbete och du kommer att få en stor inblick i hela rekryterings- och bemanningsprocessen. Vidare kommer du framförallt att ha mycket kontakt med kandidater och du kommer att använda telefon och dator som ditt främsta arbetsverktyg.
Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
* Urval
* Referenstagning
* Utformning av annonser
* CV-granskning
* Telefonintervjuer
* Skriva kandidatpresentationer

Praktiken startar våren 2025 och pågår under terminen enligt överenskommelse. Vi ser positivt på om du har möjlighet att praktisera hos oss under hela våren 2025 men kan vara mycket flexibla gällande tider och dagar. Normal arbetstid är förlagt dagtid måndag-fredag kl. 08.00-17.00

Om dig
Vi söker dig som har en påbörjad eftergymnasial utbildning och är berättigad till att genomföra praktik under våren 2025, du kan även vara berättigad till praktik genom Arbetsförmedlingen. Vi tror att du eventuellt tidigare arbetat administrativt eller med service i någon form samt med telefon och dator som redskap. I dina studier har du kanske berört HR-frågor samt rekrytering och är nyfiken på att veta mer om det. Vidare ser vi positivt på att du har ett intresse för användandet av digitala rekryteringskanaler så som Linkedin och Facebook samt att du har mycket goda svenska kunskaper.
Som person är du social, prestigelös och tycker om att ta dig an arbetsuppgifter från lågt till högt. Vidare ser vi att du har en positiv inställning till utmaningar, är noggrann och strukturerad samt ansvarfull i ditt eget arbete. Då allt vårt arbete utgår ifrån en kundstyrd process är det viktigt att du brinner för goda relationer  och har en stor kundförståelse.
 
Viktigt för praktiken är: att du är berättigad till att genomföra praktik, antingen genom din utbildning på högskola/universitet eller via Arbetsförmedlingen.

Om Processbemanning
Processbemanning är en nishad och lokal aktör som arbetar i första hand med uppdrag inom industrin i Skåne. Vi genomför uppdrag på både arbetare- & tjänstemannasidan och vi är idag cirka 150 st anställda i vår bemanningsavdelning som varje dag jobbar nära våra kunder. Att vi växer och att våra kunder är nöjda ser vi som ett erkännande att vi gör ett bra jobb.


Kontaktuppgifter & ansökan
Har du frågor angående uppdraget får du gärna kontakta Angelica Fredriksson på te. 042-210299.
Din ansökan med CV och personligt brev skickar du via länk nedan:
 
 
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann Larsson
042-210299
Husein Mehmedovic
042-210299
Sandra Dahlqvist Balhuizen
042-21 02 99
Rekryteringskonsult Husein Mehmedovic
042-210299
Rekryteringskonsult Sandra Balhuizen
042-210299
Rekryteringskonsult Ann Larsson
042-210299
Rekryteringskonsult Olof Andersson
0703-103 192
Peter Johnsson
042-210299
Ekonomi/administration
ekonomi@processbemanning

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Processbemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2024
  • Ansök senast: 24 november 2024

Besöksadress

Stortorget 11
HELSINGBORG

Postadress

Stortorget 11, 1 tr
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024