HR Professional till Adient!

HR Professional till Adient!

Arbetsbeskrivning

Brinner du för HR-frågor? Vill du arbeta i ett internationellt bolag? Nu söker vi en HR Professional till vår kund inom fordonsindustrin. Vår kund har produktion dygnet runt vilket kommer att utmana dig och få dig att växa i en roll som HR Professional. Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan redan idag!

Om kunden

Adient är en global ledare av bilsäten. Med cirka 71000 anställda i 33 länder driver Adient 208 tillverknings-/monteringsanläggningar över hela världen. Vi producerar och levererar bilsäten till alla större OEM-tillverkare. Från kompletta sätesystem till enskilda komponenter, där vår expertis spänner över varje steg i tillverkningsprocessen för bilsäten. Våra integrerade och interna kompetenser gör att vi kan ta våra produkter från forskning och design vidare till ingenjörsteknik och tillverkning, Detta till mer än 19 miljoner fordon varje år. För mer information om Adient, besök adient.com

Arbetsuppgifter

Som HR Professional kommer du ha ett arbete med stort fokus på utveckling tillsammans med dina HR kollegor. Dina arbetsuppgifter är både enkla och mer avancerade inom brett personalarbete. Några av dina dagliga arbetsuppgifter kommer vara att:

• Rekrytering, introduktion och avgångar.
• Chefstöd genom att operativt stötta chefer i olika personalärenden.
• Centrala HR system som Workday, tidredovisningsystemet Tidomat.
• KPI uppföljning samt analyser och trender inom HR området.
• Driva jämställdhetsarbete och arbeta med aktiva åtgärder.
• Hantera arbetsrättsfrågor, avtalsärenden och förhandlingar med fackliga organisationer.
• Ledarskapsutveckling och utbildningsfrågor, kontakt med externa utbildningsleverantörer.
• Bistå och driva HR projekt.
• BOS processer och rutiner för HR.

Din bakgrund

Vi söker dig som har studerat en eftergymnasial utbildning inom HR/personalekonomi eller har arbetserfarenhet som bedöms likvärdig. För att lyckas i rollen krävs det att du har minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från en internationell miljö. Du är noggrann, strukturerad och serviceminded och trivs med att arbete i en supportroll, Vidare ser vi att du har en god systemvana och kunskaper i MS Officepaketet. Slutligen talar och skriver du obehindrat på svenska och engelska.

Personliga egenskaper

Som person trivs du i en bred roll där du hanterar många olika uppgifter, och har inga svårigheter med att se vad som är viktigast, arbeta metodiskt, och prioritera rätt. Du är trygg i dig själv och har skinn på näsan. Du är även analytisk samt har förmågan att kunna se samband. Vidare är du en teamspelare som trivs med att arbeta i ett sammansvetsat team. Då man är en del av ett litet team är det viktigt att du kan arbeta självständigt men transparent och noggrant. Du är intresserad av att lära nytt samt är lyhörd gentemot organisationen. Vi ser även att du är tycker om att bolla idéer och förbättringsförslag med övriga inom verksamheten.

Anställningsform: Visstidsanställning, 6–12 månader med chans till övertag hos kund
Omfattning: Heltid
Tjänstgöringsort: Göteborg

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse

Information
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt.

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2021
  • Ansök senast: 6 januari 2022

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


28 november 2024

HR-strateg, kompetensförsörjning

HR-strateg, kompetensförsörjning

28 november 2024

HR Business Partner Hitachi Energy

HR Business Partner Hitachi Energy

28 november 2024

HR-Strateg

27 november 2024