OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Efter över 6 års verksamhet inom Bonnier Business Media Sales med snabb tillväxt behöver vi nu förstärkning i form av en HR & Rekryteringsassistent. Vi är en del av Nordens största mediekoncern Bonnier News AB och jobbar med försäljning och kundservice av titlar som Dagens Industri, Resumé, Dagens Samhälle mm, och flertalet lokaltidningar.
Vi söker dig som inte är rädd för att hugga i när det behövs och som gärna tar egna initiativ och kan arbeta självgående. Du behöver vara nyfiken, lyhörd och skapa god kontakt med människor och vara resultatorienterad. Att trivas i en fartfylld arbetsmiljö ser vi som en förutsättning för att jobba hos oss. Att vara flexibel kommer också vara en stor del av ditt arbete då dina arbetsdagar kommer se olika ut varje vecka. Resor i arbetet kommer förekomma.
Detta är en deltidstjänst på 50% (20h i veckan), och vi ser gärna att du har en annan sysselsättning vid sidan av denna anställning.
Dina egenskaper
• Självgående och initiativtagande
• Kommunikativ och lösningsorienterad
• Resultatinriktad
• Flexibel
• Trivs i en fartfylld arbetsmiljö
Dina kunskaper
• Erfarenhet av rekrytering, gärna inom försäljning/kundservice
• Tidigare administrativt arbete, gärna inom HR
• Goda kunskaper i Excel
• Goda kunskaper i skriftlig kommunikation
• Flytande i svenska språket samt goda kunskaper i engelska, både i skrift och tal
Dina arbetsuppgifter
Din roll blir att stötta Rekryteringsansvarig samt HR-ansvarig och avlasta dem i det dagliga arbetet. Inom rekrytering kommer du hjälpa till med att hålla i hela rekryteringsprocessen från första kontakt med kandidat, intervjuer, avtalsskrivning, exitintervjuer mm. Inom HR arbetar du mycket administrativt, bland annat med att ta fram underlag till löner, ta fram statistik, administrera pensioner och avtal. Eftersom många av våra processer är digitala vill vi att du har erfarenhet av och intresse för program och system.
Om oss
Bonnier Business Media Sales AB är en del av Bonnier News AB, Nordens i särklass största mediekoncern. På BBMS arbetar vi med försäljning och kundservice till både företagskunder och konsumenter för några av Bonniers största titlar. Du blir en del av ett drivet, energiskt och målinriktat företag med ca 100 anställda, fördelat på tre kontor i Norrköping, Västerås och Örebro. Som anställd hos oss får du tillgång till ett fördelaktigt förmånspaket via plattformen Benify, där du bland annat har tillgång till friskvårdsbidrag.
Vi jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och jämställdhet och ser gärna att det även är en drivkraft för dig. Vi vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Lön
Fast månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Omfattning
Deltid 50%, 20h i veckan med möjlighet till utökning.
Titel: HR & Rekryteringsassistent
Arbetstid: 20h i veckan, förlagt måndag – fredag mellan kl. 08:00-17:00
Plats: Drottninggatan 55, Norrköping.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringschef Emil Kummelstam
0708989913
Rekryteringsansvarig Emil Kummelstam
0708989913
Rekryterings- & utbildningschef Emil Kummelstam
0708989913
Rekryterings- och utbildningschef Emil Kummelstam
0708989913