HR Rekryteringspartner till Premo - Föräldravikariat 12  månader

HR Rekryteringspartner till Premo - Föräldravikariat 12 månader

Arbetsbeskrivning

Premo ägs av Dagens Nyheter (Bonnier News) och Svenska Dagbladet (Schibsted). Vår affärsidé är: Vi säkerställer spridning av det fria ordet och tillgodoser den medvetna invånarens behov av dagliga leveranser genom samdistribution av tidningar och paket i hela Stockholm. Vår vision är: Vi underlättar livet genom överlägsna leveranser. Varje morgon delar vi ca 200 000 tidningar, tidskrifter, paket och andra produkter. Premo når ca en miljon hushåll och 2 miljoner invånare i Storstockholm alla dagar per vecka. Premo har ca 1 200 anställda, och de flesta av våra anställda är distributörer. Vi är stolta över att Premo är ett mångkulturellt företag med cirka 60 olika nationaliteter - vi märker dagligen hur människor med olika bakgrunder gör vårt företag ännu bättre.

Om jobbet

Kom och arbeta på Premos HR-avdelning! Vi ger dig ett omväxlande och dynamiskt arbete i en organisation med korta beslutsvägar där du har stor möjlighet att kunna påverka/utveckla arbetsmetoder och processer inom ansvarsområdet tillsammans med ett härligt gäng kollegor. Vi jobbar löpande med kompetensöverföring och ständigt lärande och ser det som en självklarhet att du som kollega ska få möjlighet att utvecklas inom din profession.

Kärnan i vår verksamhet är medarbetarna och det är tillsammans vi skapar hållbar utveckling, uppfyller mål och levererar resultat. Vi är stolta över att vara ett mångkulturellt företag och vi märker dagligen hur människor med olika bakgrunder gör oss ännu bättre.

HR avdelningen består idag av 8 personer som utgör tre olika team, HR BP, HR Lön, HR Rekrytering samt HR-chef. Du kommer att rapportera till HR-chefen.

Som HR Rekryteringspartner ingår du i rekryteringsteamet tillsammans med en kollega där du arbetar ”från ax till limpa” med hela rekryteringsprocessen inom både traditionell tjänstemannarekrytering och vid volymrekrytering av distributörer.

Du kommer att vara huvudansvarig för tjänstemannarekryteringen, men också löpande arbeta med volymrekryteringen av distributörer och i ditt uppdrag arbetar du med pre- och onboarding. Det innebär att du har ett självklart fokus på ”kandidatresan” genom att löpande se över och förbättra kandidatens upplevelse genom hela rekryteringsprocessen. Allt från att attrahera kandidaten till att denne anställs och påbörjar sin anställning och introduktion.

Med hjälp av ditt coachande och stöttande förhållningssätt genom hela rekryteringsprocessen av både tjänstemän och distributörer har du en viktig roll för både rekryterande chefer och verksamheten.

I dina arbetsuppgifter kommer det bland annat att ingå att:

• Självständigt arbeta med och driva rekryteringsprocessen från annonsering, urval, intervju till anställning och pre-/onboarding inkluderat tillhörande personaladministration


• Stötta och coacha rekryterande chefer genom kompetensförsörjningskedjan


• Löpande utveckla och säkra tillväxt och kvalitet i rekryteringsprocessen genom att bland annat arbeta med förbättring och effektivisering av processen samt utveckla och upprätthålla rutiner och riktlinjer inom ansvarsområdet


• Arbeta med samt lyfta fram vikten av employer branding såväl externt som internt


• Löpande ge support till chefer och anställda inom ansvarsområdet för HR Rekryteringspartner


• Skapa och skicka pulsmätningar (medarbetsundersökningar) samt sammanställa, analysera och arbeta med resultat och förbättringsåtgärder


• Underhålla och utveckla våra digitala informationsplattformar /medarbetarportaler


• Skapa och utveckla utbildningsmaterial inom ansvarsområdet för HR Rekryteringspartner samt hålla utbildningar för våra anställda


• Arbeta löpande med uppföljning och framtagande av HR-nyckeltal/KPI:er inom ansvarsområdet


• Vara med och utveckla, implementera och driva olika HR-Projekt i organisationen

Vem söker vi?

Som person tror vi att du är nyfiken, lyhörd, serviceminded och förtroendeingivande med ett konsultativt förhållningssätt.

Du är relationsorienterad och drivs av att skapa och bevara mänskliga kontakter, är lösningsorienterad och har en förmåga att arbeta i en snabbfotad och föränderlig miljö.

Vi värdesätter ett gott affärsmässigt förhållningssätt högt då våra kontaktytor, både internt och externt, bygger på samarbete och goda relationer.

Tjänsten ställer höga krav på självständigt arbete och initiativtagande samt flexibilitet. Rollen innebär att du har både rekryteringsprocesser och andra HR-ärenden i gång samtidigt, vilket kräver att du är duktig på att organisera och prioritera ditt arbete samt har en förmåga att arbeta i en snabbfotad och föränderlig miljö. Du vågar lyfta blicken, driva ditt arbete framåt, utmana och vara lösningsorienterad.

Vi ser att du har ett par års erfarenhet av personal- och rekryteringsarbete, gärna i en personalintensiv verksamhet.

Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Tillträde, omfattning, arbetstider

Tjänsten är föräldravikariat på cirka 12 månader med start så snart som möjligt.

Detta är en heltidstjänst som sker under dagtid/kontorstid. Vårt huvudkontor är placerat i fräscha, ljusa lokaler i DN-huset på Kungsholmen. Vi erbjuder möjlighet att delvis kunna arbeta på distans.

Ansökan och frågor

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum (27/8).

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för denna tjänst.

Premo välkomnar och arbetar för mångfald, inkludering och likabehandling.

Vi ser framemot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premo, Pressen Morgontjänst KB, SVE
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juli 2023
  • Ansök senast: 27 augusti 2023

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024