OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser.
Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans gör skillnad varje dag. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare.
HR-avdelningen ansvarar för övergripande frågor inom HR-området. Arbetsmiljö och hälsa, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, medarbetarskap, ledarskap/chefskap, organisations- och verksamhetsutveckling samt arbetsvillkor. HR-avdelningen tillhandahåller och utveckla HR-processerna och vägleder verksamhetens chefer inom processerna. Värdeskapande HR utgår från kundens fokus, vi vägleder utifrån helheten. HR-avdelningen tillhör Kommunledningen och vi är fem kollegor och arbetet leds av HR-chefen.
Om du vill vara med på vår resa är det dig vi söker!
ARBETSUPPGIFTER
Som HR-samordnare ingår du i vårt HR-team och arbetar tillsammans med HR-kollegor. Vi arbetar nära verksamheten och stöttar och vägleder chefer inom arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering, kompetensförsörjning, lönebildning med mera. Tillsammans med HR-chef och övriga HR-medarbetare har du en viktig roll i att utveckla och förmedla våra HR-processer.
Du kommer att arbeta med våra HR-administrativa processer. I ditt uppdrag ligger även systemadministration inom diverse HR-system samt handläggning och hanterar behörigheter. Du hanterar centrala personalarkivet, arkivering, expediering av underlag mm.
Som HR-samordnaren har du en viktig roll i samarbetet med övriga HR-medarbetare och är delaktig utifrån helhetssynen kring våra processer. I din roll ingår också kontakter med chefer och chefsstöd inom dina områden.
Vi står inför införandet av ett nytt lönesystem och i det arbetet kommer du att bli delaktig i.
Ingen dag är den andra lik och du ställs du dagligen för nya spännande utmaningar och möter olika typer av frågeställningar som du förväntas hantera och är bekväm i.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som HR-samordnare
Du har en avslutad gymnasial utbildning och gärna med någon form av administrativ påbyggnadsutbildning men det är inget krav.
Det är meriterande om du har flerårig erfarenhet av att arbeta med HR administrativa uppgifter inom offentlig sektor. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med olika typer av HR-system. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som chefsstöd. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska samt har B-körkort då resor förekommer i tjänsten.
Vem är du?
Du är särskild intresserad av administrativa frågor och ser värdet i att utveckla dessa i samverkan med övriga HR-medarbetare. Du är prestigelös, samspelar med andra och kan agera självständigt inom dina områden. Du förankrar med berörda kollegor i de fall det behövs. Du är ansvarstagande och lyfter upp frågor samt arbetar för att hitta lösningar. Du kan prioritera angelägna frågor utifrån ett helhetsperspektiv i organisationen.
Du fokuserar på det som skapar värde för de vi finns till för samt bidrar till ett gott arbetsklimat och ser feedback som en självklar del i din och vårt arbetes utveckling. Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet och att du kompletterar gruppen.
Vad erbjuder dig?
Båstads kommun växer och med det behöver våra verksamheter utveckla servicen till våra invånares behov idag och i morgon. HR-avdelningen arbetar inom flera olika områden för att utveckla arbetsgivarrollen och för att skapa en attraktiv arbetsplats. HR:s tid är nu och vi ser flera områden inom HR där vi skapar värde för att stödja en god framtidsutveckling i vår kommun.
Du blir del av ett ambitiöst gäng och ingår i ett HR team som jobbar nära varandra med kundens fokus. Vi erbjuder dig en fantastik kommun med ett gott medarbetarskap och ledarskap. Tillsammans är vi en HR!
Din närmaste chef leder genom tillit och förtroende inom givna ramar. Möjlighet till distansarbete, hybrid eller fysiska möten finns självklart också även om din huvudsakliga arbetsplats är i Båstads kommun. Flexibilitet och verksamhetsfokus går att kombinera. Det är vad vi åstadkommer i vår profession som spelar roll, inte var vi befinner oss dagligen. Genom Familjen Helsingborg finns möjlighet till kunskapsutveckling, nätverkande och givande samarbetsområden inom HR.
ÖVRIGT
Kommunala avtal gäller.
Vi ser positivt och möjliggör att bli RIB-anställd deltidsbrandman i Båstad. Läs mer om deltidsbrandman på denna sidan: https://www.bastad.se/jobba-som-deltidsbrandman/
Fackliga representanter nås via respektive fackförbunds egen webbplats.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Rökfri arbetstid tillämpas.
Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välkommen med Din ansökan!