OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att arbeta administrativt och har erfarenhet av HR-support? Som HR Service Partner är du den första kontaktpersonen som våra medarbetare och chefer inom Stena Line hör av sig till gällande HR-relaterade frågor. Det kan röra sig om allt från anställningsavtal, kollektivavtal, förmåner till HR-rutiner, policys med mera.
Du kommer ingå i ett härligt team med andra HR Service Partners samt löneadministratörer och specialister - tillsammans har ni en avgörande roll i våra medarbetares resa.
Några ansvarsområden:
- Första linjens kontaktperson inom HR
- Skapa och utfärda anställningsavtal samt anställningsintyg
- Administration kopplat till nyanställda, utbildningar med mera
- Uppdatering av personalfiler, personalguide och förmånsportal
- Initiera och supportera i arbetstillståndsprocesser
- Beställning av kontorsmaterial
Vad vi kan erbjuda dig
På Stena Line har vi en vision om att allt hänger ihop. Genom att sammanföra människor och varor möjliggör vi tillväxt för både företag och samhället. Vi befinner oss just nu på en spännande resa som drivs av teknik och nya digitala vanor, vilket utvecklar vår verksamhet och skapar värde för våra kunder.
Vem är du?
Hos oss på Stena Line är din personlighet lika viktig som din kompetens. Vi tror att du är en flexibel person som uppskattar varierande arbetsuppgifter. Att arbeta administrativt är något du trivs med i ditt dagliga arbete. Du ser till att få saker och ting gjorda samtidigt som du behåller en noggrannhet i allt du gör. Du är vänlig, tillgänglig, har lätt för att skapa kontakt med andra människor och trivs i en roll där du får supportera många.
Dina måsten:
- Tidigare erfarenhet av en liknande roll inom HR-support
- Administrativ erfarenhet
- Goda kunskaper i Excel samt erfarenhet av statistisk bearbetning
- Flytande i svenska och engelska
Intresserad?
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månader provanställning, med placering på vårt huvudkontor i Göteborg. Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt, men dock senast 20:e november, 2022. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi har kollektivavtal med bland annat Unionen som du kan kontakta för mer information.
Om du har några frågor angående tjänsten får du gärna kontakta Maria Bennlind, Manager HR Shared Services på maria.bennelind@stenaline.com eller har du frågor angående rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Hanna Gustavsson, Talent Acquisition Partner, hanna.gustavsson@stenaline.com
Vi undanber oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Om Stena Line
Som ledaren inom hållbar sjöfart har Stena Line Europas största linjenätverk och fokuserar på transport av både passagerare och frakt. Vi är redan över 4300 medarbetare över hela Skandinavien, runt om i Storbritannien och Baltikum och det är tillsammans vi skapar vår framgång. Resan börjar med oss!
Att arbeta på Stena Line är synonymt med en säker arbetsplats och en bra balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att vi arbetar för att upprätthålla och utveckla en arbetsmiljö som är hållbar, fri från trakasserier och som ger lika möjligheter till alla. Vi tror på jämlikhet, mångfald och inkludering – och välkomnar alla sökande.
Kontaktpersoner på detta företaget
UlfRöbel, Restaurangservicechef
031-360 17 40