HR Service Specialist

HR Service Specialist

Arbetsbeskrivning

För dig med utbildningsbakgrund inom personal/HR finns nu möjlighet att få in en fot hos ett tryggt och välkänt teknikbolag i Ludvika. Är du dessutom kommunikativ, trivs att arbeta med människor och har god kännedom om sociala nätverk? Skicka då in din ansökan idag för att ta ytterligare ett steg i din HR-karriär.

OM TJÄNSTEN
I rollen kommer du att arbeta med att noggrannt utföra serviceprocesser relaterade till löner, personalinformationssystem (HRIS) eller personaladministration (HR) för en medarbetare inom organisationen. Du kommer att säkerställa att diverse avdelningar och medarbetare ges stöd i olika HR- och personalärenden. Detsamma gäller för relationer med interna kunder, där du även arbetar med en korrekt och snabb behandling av information med samtliga intressenter.

Du erbjuds


* En fot in hos ett tryggt, välkänt och internationellt bolag
* Goda möjligheter att bredda ditt kontaktnätverk och kunskaper inom HR


Ditt cv (och personligt brev) måste vara skrivet på engelska för att vi ska kunna behandla din ansökan

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
- I samråd med andra avdelningar klargöra hur resurser och personal ska fördelas över olika anläggningar runt om i världen
- Skapa arbetsflöden och planera för resurser och personal
- Följa upp personal- och resursplanering och förse ansvariga med nödvändiga dokument, så som arbetsvisum och liknande
- Uppföljning av kostnader kopplat till diverse projekt och se till att kostnader är kopplade till rätt kostnadsställe
- Förbereda utvecklings- och utbildningsmaterial för medarbetare i organisationen och planera för utbildningstillfällen
- Arbetsmiljöarbete och säkerställande av att arbetare har rätt skyddsutrustning

VI SÖKER DIG SOM
- Förstår, är medveten om samt har arbetat med olika delegationsmodeller i internationella kontext och som förstår riskerna med bristfällig delegation
- Har minst 3 års erfarenhet från en liknande roll
- Har en avklarad kandidatexamen inom relevant område, alternativt en teknisk utbildning
- Behärskar tal och skrift i både engelska och svenska. Övriga språkkunskaper är ett plus

Ditt cv (och personligt brev) måste vara skrivet på engelska för att vi ska kunna behandla din ansökan

Övrig information

Start: Februari

Omfattning: Heltid

Placering: Ludvika, viss distansarbete

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2022
  • Ansök senast: 19 februari 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

HR-partner till Centralsjukhuset Kristianstad

HR-partner till Centralsjukhuset Kristianstad

21 november 2024