OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HR Service specialist i Solna
Vi söker nu en HR service specialist till ICA gruppen i Solna. Som HR service specialist ingår du i ett HR supportteam (6 personer) som utspridda i Sverige och arbetar tätt tillsammans. Där kommer du arbeta mycket med HR administration och stötta främst ICAs chefer inom ICA gruppen via chat, mejl och telefon. För att vara aktuellt för denna spännande tjänst krävs att du har en avklarad högskolutbildning inom HR eller motsvarande. Utöver detta behöver du ha arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Låter det här som du? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan redan idag!
Omfattning: Konsultuppdrag på heltid. Start 2019-01-01 med uppdragslängd till och med 2019-06-30, med goda möjligheter till förlängning för rätt person. Arbetstid är 8-17 på vardagar.
Arbetsbeskrivning
I din roll som HR service specialist kommer du arbeta i ICAs ärendehanteringssystem samt i personalsystemet Workday.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Personaladministration inom anställningar, förändringar samt vid anställda avslutar sina anställningar.
• Stötta chefer i personalsystemet Workday.
• Besvara HR-frågor gällande processer, rutiner, policies, lagar och regler.
• Bidra löpande till utveckling av administrativa processer, rutiner och arbetsrätt.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Kvalifikationer
Här behöver du:
• Avklarad högskoleutbildning inom HR eller motsvarande.
• Arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter.
• Utmärkt systemvana och goda kunskaper i Officepaket
• Flytande svenska och god engelska i såväl tal som skrift
Det är meriterande (ej krav) om du har arbetat med Workday. Vi ser det positivt att om du har 1-3 års erfarenhet från personaladministrativa arbetsuppgifter.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du strukturerad, ordningsam och noggrann. Du kan hantera många kontaktytor och har även bra social- och kommunikativ förmåga. Det är viktigt att du är en bra lagspelare och trivs även arbetar självständigt. Till sist förväntar vi att du är en doer och ser problem som utmaningar och är inte rädd för att påverka. Låter det här som du? Då kommer du vara en uppskattad kollega hos oss!
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi har som målsättning att bidra till en bättre arbetsmarknad. Det gör vi genom att hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. På så sätt hjälper vi företag att växa och bli mer framgångsrika och vi hjälper arbetssökande att hitta rätt jobb och uppnå sina drömmar.
Sista ansökningsdag: 2019-01-04, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Marica Blomqvist, marica.blomqvist@randstad.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström