HR Shared Service Assistent till Nynas!

HR Shared Service Assistent till Nynas!

Arbetsbeskrivning

Är du i början av din karriär och har ett starkt intresse för HR-frågor? Beskriver du dig även som en nyfiken person som drivs av att utvecklas? Då kan du vara personen vi söker! Som HR Shared Service Assistent kommer du tillhöra ett kompetensbrett team med härlig kultur och gemenskap, där du får en unik möjlighet att arbeta inom flera HR-områden och således samla värdefull erfarenhet för framtiden. Vi tillämpar löpande urval - välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Som HR Shared Service Assistant kommer du att tillhöra ett Shared Service Team som supporterar Nynas world wide med HR administration, HR System support, utveckling och lön. Du kommer att spela en viktig roll i att stödja deras organisation genom att hantera en rad administrativa uppgifter inom HR, och genom detta kommer du att ha möjlighet till att utvecklas brett inom HR området och du kommer ha frihet under ansvar. Beroende på erfarenhet och intresse finns det möjlighet för dig att vidareutvecklas inom olika områden på plats.

Du kommer utgå från deras nya kontor i Sthlm 01 och ha möjlighet till att arbeta hemifrån cirka 2 gånger per vecka efter introduktion. Under introduktionen kommer du bli tilldelad en kontaktperson som introducerar dig i arbetet och som hänvisar dig vidare till andra personer som besitter kompetens för respektive specifik arbetsuppgift.

Det här är ett konsultuppdrag på heltid där du blir anställd som konsult hos Academic Work och jobbar på uppdrag för Nynas. Uppdraget har en start i mitten av oktober och löper sex månader framåt.

Du erbjuds
- En arbetsplats som välkomnar din initiativtagande förmåga och idéer.
- En ypperlig möjlighet för dig som vill komma in på HR-området där du får möjlighet att utvecklas brett inom HR på en dynamisk arbetsplats med kollegor från hela världen.
- En socialt stimulerande roll som erbjuder flera kontaktytor.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Intern kontaktpunkt för administrativa HR frågor från verksamheten.
* Utföra administrativa uppgifter i linje med de interna HR processerna, exempelvis registrering av nyanställda och kontraktgenerering.
* Uppdatera data i HR systemet samt generera rapporter enligt krav från organisationen.
* Hantera reseräkningar.
* Uppdatera utbildningsmaterial samt delta i utbildning till verksamheten.
* Underhålla och uppdatera personalregister med korrekt information.
* Delta i olika HR projekt och initiativ för att utveckla vidare HR processer och arbetssätt.
* Hantera artiklar på Nynas intranät.


VI SÖKER DIG SOM
- Starkt intresse för HR frågor.
- Intresse för data och digitalisering då du kommer hantera data och arbeta i deras HR-system, vilket ställer krav på att du har en förmåga och vilja att lära dig.
- God vana av Office-paketet med fokus på Excel.
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då båda språken förekommer i det dagliga arbetet.

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att ha arbetat med HR-system och ärendehanteringssystem.
- Arbetat med testning, dokumentation samt användarutbildningar.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Flexibel
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2023
  • Ansök senast: 25 oktober 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 oktober 2024

HR-administratör till kommande uppdrag

HR-administratör till kommande uppdrag

1 oktober 2024