HR SHARED SERVICE CONSULTANT

HR SHARED SERVICE CONSULTANT

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en internationell arbetsmiljö med högt tempo? Är du driven, ansvarsfull och vill ha roligt på jobbet?
Bli en del av vårt team!
SAS befinner sig på en spännande förändringsresa och digital transformation inom HR. En viktig del av vår resa är att vi bygger upp ett HR Shared Service Center (HRSSC). Som HR Shared Service Specialist kommer du att supportera HR Administration, HR System och arbeta med enklare lönefrågor. Du kommer att utbilda, uppdatera och vara en viktig person i vår utveckling inom HRSSC.
Ansvarsområde
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
1:a linjens användarsupport SAS Time (Workforce Software) och People Platform (Successfactors)
Utföra HR administrativa uppgifter i linje med de interna HR processerna som exempelvis:

Rekrytering
Onboarding
Performance
Lönerevision
Löneadministration
Anställningsavtal
Uppdatera utbildningsmaterial samt delta vid utbildning i verksamheten •
Delaktig i olika HR projekt, som till exempel utveckling av HR processer och arbetssätt.

Kvalifikationer och krav
Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet av tidigare arbete på ett HR Shared Service Center och ett brinnande intresse för digitaliseringsfrågor.
I övrigt ser vi att du har:
Kandidat examen inom HR
Relevant teknisk kunskap och erfarenhet i systemstöd inom HR
Goda kunskaper i engelska och ett skadinaviskt språk

Personliga egenskaper
Som person är du strukturerad, nyfiken, ansvarsfull och serviceinriktad.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är bra på att förklara det svåra och göra det enkelt. Din goda kommunikativa förmåga är viktig för rollen, liksom din förmåga att bygga relationer.
Vidare ser vi gärna att du är lösningsorienterad, flexibel och tycker om att arbeta under press.
Övrig information
Tjänsten är en visstidsanställning t o m 31 oktober 2022.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Manager HR Shared Service Center, Cristina Byström, 070-997 07 71.
Välkommen med din ansökan och CV snarast, dock senast 7 mars 2022.
Urval och Intervjuer sker löpande.


Arbeta på SAS
Fördelarna med att arbeta hos oss i SAS är bland annat attraktiva reseförmåner, fri tillgång till gym och ett bra pensionssystem. Vi erbjuder omfattande möjligheter till professionell utveckling. SAS är dedikerade till att kontinuerligt utveckla sina anställda. Frösundavik är en bra arbetsplats. Det finns gym, restaurang, café och en mängd olika tjänster för att göra ditt liv enklare. Den ligger i ett grönområde i Solna och nära Hagaparken och Brunnsviken.


SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, med knutpunkter i Köpenhamn, Oslo och Stockholm, flyger till resmål i Europa, USA och Asien. Inspirerade av vårt skandinaviska arv och hållbarhet, strävar SAS efter att vara världsledande inom hållbart flyg. Vi ska minska de totala koldioxidutsläppen med 25 procent till år 2025, genom att använda mer hållbart flygbränsle och vår moderna flotta med bränsleeffektiva flygplan. Förutom flygverksamheten, erbjuder SAS marktjänster, tekniskt underhåll och frakttjänster. SAS är en av grundarna av Star Alliance™ och tillsammans med partnerbolagen erbjuds ett stort antal destinationer runt om i världen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontor Sundbyberg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2022
  • Ansök senast: 7 mars 2022

Postadress

Löfströms Allé 5
Sundbyberg, 17225

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024