HR Shared Service Specialist till H&M

Arbetsbeskrivning

Detta är ett konsultuppdrag inom HR via Wise Professionals på heltid och kommer pågå i minst 12 månader. Du har möjlighet till distansarbete cirka 1 dag i veckan.

Ditt uppdrag

HR Shared Services inom H&M ansvarar för att säkerhetsställa effektiva och kvalitativa HR-leveranser med fokus på användarupplevelser. Du kommer vara del av ett mindre, härligt team av specialister som supporterar organisationen i nära samarbete med lokala HR-avdelningar och Payroll.

Genom tydlig kommunikation till Stakeholders och chefer om vad systemet klarar av, och inte klarar av, så sätter du rätt förväntningar på användarupplevelsen. I rollen kommer du vara kontaktperson mot interna Stakeholders för HR-relaterade processer i systemet och hur H&M effektivt använder systemet för snabbt och kvalitativt flöde samt kontinuerlig utveckling av processer.

Exempel på arbetsuppgifter:

· Hantera förfrågningar och frågor från organisationen genom ärendehanteringssystemet ServiceNow

· Utveckla arbetssätt och processer i bolagets HR-system, SAP SuccessFactors.

· Samarbeta tvärfunktionellt med många kontaktytor mot chefer, löneavdelning och den övriga HR-organisationen

Om dig

Vi tror att rätt profil har något eller några års erfarenhet från en liknande roll med erfarenhet av att leverera support till slutanvändare. Du har en god förståelse för HR-processer med ett öga för detaljer. Vidare så är rätt person:

· Något eller några års erfarenhet av SAP SuccessFactors

· Erfarenhet av en HR-support, HR Service Desk eller liknande

· God systemvana och en förmåga att förstå underliggande processer och integrationer

· God förmåga att kommunicera på svenska & engelska, såväl i tal som i skrift

Om H&M

H&M-gruppen har en multi-brand matrisorganisation med väl definierade varumärken; H&M, H&M HOME, COS, & Other Stories, Monki, Weekday, ARKET och Afound. Varje varumärke har en ansvarig chef samt lokala försäljningsorganisationer. Centralt finns ett antal koncernfunktioner som stöttar varje varumärke, detta för att utnyttja fördelarna inom dessa gemensamma områden så att varje varumärke och land arbetar ändamålsenligt efter centrala policies och riktlinjer.

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Har du frågor om tjänsten eller processen får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med detta uppdrag är Zoe Blomqvist (zoenike.blomqvist@wise.se) & Abdullah Uzunel (abdullah.uzunel@wise.se)

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023