HR-specialist

Arbetsbeskrivning

I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta.

 

Nu stärker vi HR-arbetet för att skapa bättre förutsättningar att ge stöd och service till kommunens chefer.

HR-avdelningen och Flens kommun är just nu inne i en spännande utvecklingsfas där du har stora möjligheter att vara med och påverka arbetet. Vi söker nu en HR specialist tillsvidare, som vill vara med och driva samt utveckla HR-frågorna i Flens kommun.Vi erbjuder ett spännande och omväxlande arbete som HR-specialist. HR-avdelningen ingår i kommunledningsförvaltningen och består av HR-chef, lönehandläggare, kommunjurist och HR specialister. HR-avdelningen har ett kommunövergripande perspektiv på kommunens arbetsgivarfrågor och gemensamma HR frågor.

 

Vårt erbjudande
I rollen som HR-specialist kommer du få processansvar för kompetensförsörjningsprocessen, Sveriges viktigaste jobb, vilket innebär ett strategiskt och utåtriktat arbete där hela kommunorganisationen blir ditt arbetsfält. Ditt arbetssätt kommer att vara konsultativt men i vissa aktiviteter förutsätts det att du arbetar operativt.  Arbetsuppgifterna inom uppdraget innebär konkret ett arbete tillsammans med våra chefer i att strukturera och vara ett strategiskt stöd för kompetensförsörjningen. Du kommer utöver det att vara delaktig i det proaktiva arbetet med utbildningar och information inom hela HR-området i kommunens olika ledningsgrupper. I rollen kommer du även att vara en viktig spelare i vårt interna arbete med att utveckla våra HR-processer.

 

Vem söker vi
Vi söker dig som har akademisk examen med PA bakgrund eller annan bakgrund som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från HR-arbete i offentlig förvaltning. Du har kunskap om, och förståelse för arbetet och din roll i en politiskt styrd organisation. Du är van att arbeta konsultativt med chefer på olika nivå i organisationen, men kan också anpassa ditt arbetssätt till rådande omständigheter och chefers och medarbetares olika behov.

 

Kompetenser och förmågor
Som person är du lyhörd, har personlig mognad och förstår vikten av att vara arbetsgivarens representant både internt och externt vilket innebär god förmåga att kommunicera. Vidare kräver rollen som processansvarig, stort ansvarstagande och en analytisk förmåga, att se mönster och strukturer i organisationen och våga ifrågasätta dem. Du har ett professionellt förhållningssätt och bidrar till att skapa bästa möjliga möte i alla situationer. Som arbetskamrat är du mån om ett gott samarbete, som bygger på dialog, diskussion och delaktighet – vi gör jobbet tillsammans.

 

Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Välkommen med din ansökan senast den 19 december 2016

Intervjuer kan komma att ske kontinuerligt under annonseringstiden.

Fackliga organisationer nås via Flens kommuns växel, 0157-43 00 00

 

 

Vi har gjort vårt medieval och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

 

 


Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun har subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flens Kommun Flen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Flens kommun tillämpar individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 23 november 2016

Liknande jobb


15 november 2024

15 november 2024