HR-specialist

Arbetsbeskrivning

Storfors kommun i östra Värmland har drygt 4000 invånare. Här finns närheten till sjöar och skogar för ett aktivt friluftsliv. Här finns ett rikt förenings- och kulturliv, bra barnomsorg och skolor samt ett varierat näringsliv. Vill du vara med och ge våra kommuninvånare livskvalitet och en bra vardag?




Beskrivning

Eftersom nuvarande medarbetare går i pension söker vi nu en HR-specialist med inriktning arbetsmiljö, -rehabilitering och -personalekonomi.

Storfors kommun är en liten kommun med snabba kontaktvägar och bra arbetsmiljö. I den lilla kommunen är arbetsuppgifterna skiftande och många gånger kan man hjälpas åt mellan olika professioner. Fler år i rad har Storfors utsetts till Sveriges bästa skolkommun i Sverige vilket inte enbart fått många lärare att söka sig hit - personalomsättningen är generellt låg i hela kommunen. 

 

Arbetsplats

Personalenheten är centralt placerad och ger konsultativt stöd i HR-frågor till chefer, förtroendevalda och medarbetare i hela organisationen. HR-stöd ges också till Stiftelsen Björkåsen som är en bostadsstiftelse med uppdrag att förvalta och hyra ut bostadslägenheter och lokaler i Storfors tätort. 

 

Arbetsuppgifter

- Utveckla processer och rutiner inom områdena arbetsmiljö- och rehabilitering.

- Ge operativt stöd till chefer i arbetsmiljöarbete och rehabiliteringsärenden.

- Ansvara för området personalekonomi, med tillhörande analyser och statistik. Arbetet
  sker i nära samverkan med ekonomienheten. 

- Kontaktperson mot externa aktörer såsom företagshälsovård, Arbetsmiljöverket och
  Försäkringskassan. Du arbetar även nära personalorganisationerna i frågor som rör 
  arbetsmiljö och rehabilitering.

- Systemansvarig för våra system för LAS-hantering (WinLas), rekrytering (Varbi) och 
  arbetsskador (IA).

- Kontaktperson gentemot vårt lönekontor som finns i Kristinehamn (shared service       
  center) samt KPA pension.

- Administratör och kortutgivare för digitala e-tjänstelegitimationer, Siths e-id samt 
  tjänstekort.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst 3 års akademisk utbildning inom HR-området. Du har också erfarenhet av att arbeta brett med HR-frågor. Det är meriterande om du har erfarenhet från områdena arbetsmiljö, -rehabilitering och personalekonomi. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga och för att trivas hos oss ska du ha ett konsultativt och professionellt förhållningssätt och kunna se frågor ur olika perspektiv. Vi vill att du har eget driv och ett brinnande engagemang samt har förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Du har goda kunskaper i Officepaketet och god datorvana.

 

Villkor

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Tills vidare

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunledning
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 september 2020
  • Ansök senast: 4 oktober 2020

Liknande jobb


Pension Specialist

Pension Specialist

27 december 2024

27 december 2024

HR Partner

HR Partner

24 december 2024