HR-specialist

HR-specialist

Arbetsbeskrivning

Kom och jobba med vår största utmaning - kompetensförsörjning!

Det här erbjuder vi dig!
Vi är ett proffsigt och glatt HR-gäng som tillfälligt förstärker arbetet med kompetensförsörjning.

Vår kompetensförsörjningsplan innehåller massor av spännande åtgärder som nu ska realiseras. Några av de utmaningar du kommer att jobba med är att ta fram förslag på hur vi kan öka mångfalden i de kommunala yrkesgrupperna och hur fler ska vilja och orka jobba längre.

Parallellt med det utvecklande uppdraget med kompetensförsörjning stöttar du våra verksamheter i det löpande operativa HR-arbetet. Det innebär stöd till chefer i bland annat arbetsrättsliga frågor, rekrytering, rehabilitering och arbetsmiljö.

Runt omkring dig finns ett kompetent gäng av HR-strateger, -specialister och andra kollegor på personalavdelningen på kommunledningsförvaltningen. Teamets arbete präglas av ett gott samarbete, öppet och tillåtande klimat och en stor portion glädje och humor. 

Du ingår i personalavdelningen på kommunledningen och din arbetsplats kommer att vara på stadshuset i centrala Hässleholm, även om vi just nu jobbar mycket hemifrån.

Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar.

Vem är du?
För att klara uppdraget behöver du en akademisk grund i form av personal- och arbetslivsprogram eller motsvarande på lägst kandidatnivå. Du får gärna ha några års erfarenhet av HR-arbete men framför allt behöver du några års arbetslivserfarenhet så att du förstår det viktiga samspelet mellan medarbetare och chefer. 

Du har förmåga att snabbt skapa goda relationer och är lyhörd för verksamheternas utmaningar och behov. Eftersom vi söker nya lösningar på utmaningar vi brottats med länge är det bra om du har förmåga att tänka nytt. 

Vi välkomnar sökande som delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i https://www.hassleholm.se/jobb-och-foretagande/jobba-hos-oss/medarbetar--och-ledarpolicy.html

Om oss
Kommunledningsförvaltningen ansvarar för kommunövergripande utvecklingsfrågor och gemensamma funktioner inom ekonomi, personal, kansli, it, fiber, tillväxt, kommunikation och räddningstjänst samt ärendehantering till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.

Personalavdelningen med sina 25 medarbetare har ett helhetsansvar för kommunens arbetsgivarpolitik. Avdelningens uppdrag är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Hässleholms kommuns mål.\n\nPersonalavdelningen består av en HR-enhet och en löneenhet. HR-enheten arbetar med att styra, samordna och stödja förvaltningarnas arbete inom områdena medarbetarskap, ledarskap, kompetens, hälsa och arbetsmiljö samt lön och villkor. Löneenheten ansvarar för systemutveckling och -förvaltning av kommunens HR-system och löneadministration.

Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.

Välkommen att bli en av oss!

Sammanfattning

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024