OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Osby kommun ligger i nordöstra Skåne, i hjärtat av Sydsverige med goda kommunikationer och naturnära boendemiljöer.
Söker du ett givande och intressant arbete med möjlighet att utvecklas i din roll? Då har vi jobbet du söker!
Som medarbetare är du en viktig del av dagens och framtidens utveckling. Vi finns där våra medborgare finns, vi påverkar och gör skillnad i människors vardag varje dag. Vi anser att vi har Sveriges viktigaste jobb!
I Osby kommun tar vi avstamp i en gemensam värdegrund i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra.
Vår medarbetare på HR-enheten har gått på föräldraledighet och vi söker nu dig som vill vara en del i vårt lilla team under hennes ledighet.
HR-enheten består av en HR- och förhandlingsstrateg och två HR-specialister som leds av HR-chefen där vi tillsammans arbetar med strategiska, operativa och konsultativa uppgifter. Vårt ansvarsområde omfattar bl.a. arbetsrätt och avtalsfrågor, lönebildning, arbetsmiljö, rehabilitering, HR-analyser, personal- och kompetensförsörjning och rekrytering.
Vi svarar för HR-stöd till kommunens fyra förvaltningar och 60 chefer. HR-enheten är placerad på Kommunstyrelseförvaltningen direkt under Kommunstyrelsen.
Vi kan vi vill vi vågar! Vågar du?
ARBETSUPPGIFTER
Du får den breda uppgiften att stötta chefer inom alla HR-områden som t.ex. lönesättning, fackliga förhandlingar, arbetsmiljö, rehabilitering och kompetensutveckling. Rollen är varierande och du får möjligheten att arbeta med såväl operativa, konsultativa, stödjande som med strategiska uppgifter.
Du ansvarar även för att stödja och utveckla chefer i deras roll, både genom utbildningsinsatser och genom ett coachande förhållningssätt samt att bidra med specialistkunskap inom hela HR-området. Proaktivt arbete med insatser i ett tidigt skede är en självklarhet, liksom tät dialog och förtroendefulla relationer med cheferna.
Du deltar aktivt i HR-enhetens utvecklingsarbete och har ett nära samarbete med kommunens chefer, arbetstagarorganisationer, kommunens löneenhet och bemanningsenhet samt dina kollegor på HR-enheten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen från Personal- och arbetsvetenskapligt program på universitet/högskola eller motsvarande universitets-/högskoleutbildning samt har erfarenhet av personalarbete inom den offentliga sektorn. Vi ser gärna att du har en bred HR-kompetens tillsammans med goda kunskaper i arbetsrätt och kollektivavtal inom kommunal verksamhet. Erfarenhet inom arbetsmiljöområdet är meriterande då en av dina uppgifter blir att utveckla våra processer och riktlinjer inom det systematiska arbetsmiljöarbetet.
Vi ser att du som person är strukturerad och självgående samt har förmågan att snabbt kunna ändra ditt synsätt och förhållningssätt till det situationen kräver. Du har lätt för att skapa relationer, är utåtriktad och kommunikativ samtidigt som du är lyhörd och har en förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Andra viktiga egenskaper för rollen är att du har ett lugnt, uppmärksammat och tillmötesgående bemötande. Viktigt i arbetet är att vara öppen för nya idéer och angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Att du har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och som leder till resultat är också viktigt i rollen som HR-specialist.
ÖVRIGT
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt.
Vi har valt rekryteringssätt och undanber oss därför, vänligt men bestämt, all kontakt med rekryteringsbolag.
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Osby kommun rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Osby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt.
Om du blir kallad till intervju ber vi dig ta med betygshandlingar.
Välkommen med din ansökan!