HR-specialist

HR-specialist

Arbetsbeskrivning

Som HR-specialist arbetar du på avdelningen för verksamhetsstöd och rapporterar till HR-chefen. I ett nära samarbete arbetar vi (HR-chef och du som HR-specialist) för att driva HR-arbete och arbeta konsultativt mot chefer och medarbetare. På avdelningen för verksamhetsstöd är vi med dig åtta medarbetare.
Tjänsten som HR-specialist innebär både återkommande arbetsuppgifter så som inbokning av hälsoundersökning, rapportering av statistik och skriva anställningsavtal men även att arbeta med utveckling. Vi har senaste åren arbetat mycket med utveckling inom HR och fortfarande är det mycket kvar att utveckla samtidigt som vi behöver fokusera på allt det dagliga som behöver göras.
Du kommer att ansvara för avtalet med företagshälsovården och genomföra inbokningar av cirka 200 hälsoundersökningar per år, framförallt för att brandmännen ska få sina lagstadgade tjänstbarhetsbedömningar. Arbetsmiljö har de senaste åren varit fokus för oss och du kommer att bidra med att bland annat ansvara för systemet RiA. Vidare ansvarar du för systemet vi har för att följa upp konverteringar och företrädesrätt, WinLas. Vi blir mer och mer digitala, men de personaldokument som fortfarande finns kommer du att ansvara för att de arkiveras korrekt. Du kommer också att ingå in en grupp som arbetar för att säkerställa vår hantering av personuppgifter.
Övriga arbetsuppgifter inom HR kommer vi tillsammans att dela upp beroende på din kompetens, erfarenhet och vilja att utvecklas. Det gäller bland annat rekrytering, introduktionsutbildningar, uppföljning av lönehantering som genomförs av HR-service på Gävle kommun, medarbetarenkät, pensionsfrågor, mångfaldsarbete, löneöversyn, rehabilitering, personalärenden, arbetsrätt, uppdatering av styrdokument och allt annat spännande inom HR. Det kan även ingå förbundsövergripande uppgifter till stöd för förbundsdirektören.
Välkommen till en inkluderande arbetsplats, till en spännande roll och till kollegor som trivs tillsammans.
Vem är du?
Vi söker dig som är utbildad personalvetare eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. God kunskap och erfarenhet inom HR är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet från en offentlig organisation. Du är van att arbeta i olika system och gillar idén om att du kommer vara ansvarig för flera. Du trivs även med att arbeta med administrativa arbetsuppgifter vars syften är tydliga.
Du förstår värdet i att skapa goda relationer för ett framgångsrikt resultat. Vidare har du en stark egen drivkraft och en god förmåga att se helheten och vill arbeta för verksamhetens bästa. Som HR-specialist är du noggrann och engagerad i HR. Du strävar alltid efter gott samarbetsklimat och du inser vikten av god kommunikation för att skapa och behålla förtroendefulla relationer. Du värdesätter samverkan och dialog.
Tjänsten är på heltid med placering i Gävle eller Sandviken. Tillträde enligt överenskommelse.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brandstationen i Gävle Gävle
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 augusti 2021
  • Ansök senast: 30 augusti 2021

Postadress

Hamntorget 8
Gävle, 80310

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024