HR-specialist

HR-specialist

Arbetsbeskrivning

Sociala omsorgsförvaltningen arbetar med stöd- och hjälpinsatser inom funktionshinderområdet. Förvaltningen bedriver gruppbostäder, servicebostäder, daglig verksamhet och sysselsättning samt personlig assistans och korttid. Förvaltningen ansvarar även för socialpsykiatrin och boendestöd.

Under förvaltningen bedrivs också hälso- och sjukvårdsteamet samt myndighetsutövningen för förvaltningens målgrupp. Utöver detta finns även en rad stödfunktioner till verksamheten och en av dessa är HR-funktionen. Till förvaltningens HR-funktion söker vi nu en HR-specialist.


Vi söker en ny kollega till förvaltningens HR-funktion som vill vara med att driva HR-arbetet framåt genom att främst stötta cheferna i det operativa HR-arbetet. HR-funktionen består idag av tre HR-specialister och en HR-administratör. Även enhetschef för bemanningsenheten ingår i HR-funktionen. Vi sitter i nyrenoverade fräscha lokaler mitt i Borås centrum där förvaltningens stödfunktioner och chefer är samlade. Ny söker vi dig som med engagemang vill ta dig an ett meningsfullt uppdrag där du får arbeta operativt med alla områden inom HR under ett års tid.

Som HR-specialist arbetar du med att ge professionellt stöd till förvaltningens chefer i HR-frågor. Arbetsuppgifterna omfattar hela HR-området, vilket bland annat innebär stöd till chefer i arbetsrätt och avtalsfrågor, lönefrågor, kompetensförsörjning, arbetsmiljö, rehabilitering och samverkan. Tyngdpunkten i tjänsten ligger på operativt HR-arbete. Du kommer i första hand att arbeta tillsammans med förvaltningens chefer, HR-funktionen samt fackliga företrädare. Du finns med i kommunens nätverk för HR-specialister och samarbetar också med kommunens centrala personal- och förhandlingsavdelning.




Vi söker dig som har akademisk examen inom personal- och arbetslivsområdet eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete inom HR-området. Vidare är det givet att du har ett intresse och engagemang för arbete med dessa frågor. I ditt arbete har du god förmåga att skapa struktur och agera utifrån ett gemensamt arbetsgivarperspektiv. Som person är du trygg och prestigelös i din yrkesroll och förstår vikten av att skapa förtroendefulla relationer med dina samarbetspartners. Vidare är du en god kommunikatör som har förmåga att förmedla budskap på ett sätt som skapar motivation. Vi tror att du trivs med ett varierat arbete där du får göra skillnad var dag och skapa goda förutsättningar för förvaltningens chefer att kunna göra ett gott arbete.

Utöver de sedvanliga förmånerna som friskvårdsbidrag, semesterväxling och personalklubb med mera, så erbjuder vi ett välfungerande HR-team med härliga personer som är måna om varandra. Vi är ett utvecklingsorienterat team med höga ambitioner som ständigt jobbar för att förbättra våra HR processer för att ge ett så bra stöd som möjligt till förvaltningens chefer.

Vi avböjer oss vänligt men bestämt kontakt från bemanningsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borås Stad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2021
  • Ansök senast: 1 september 2021

Besöksadress

Se vår hemsida www.boras.se
None

Postadress

Stadsdelsförvaltningen Öster
1490, 50180

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024