OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering.
ARBETSUPPGIFTER
Är du en strukturerad och flexibel person som gillar att arbeta med HR?
Till HR-avdelningen söker vi nu en HR-specialist med intresse för HR, rehabilitering och rekrytering.
Som medarbetare på stadsledningskontoret erbjuds du ett arbete i en intressant och utvecklande miljö med många olika kompetenser. Du blir en del av HR-avdelningen som organisatoriskt ingår i område kontorsledning.
Avdelningen består av en HR-administratör, tre HR-specialister, varav du är en av dem och en HR-chef. Du kommer till en grupp där vi har ett nära samarbete, stödjer och är måna om varandra. Vi har ett starkt fokus på vårt uppdrag och dem vi är till för.
HR-avdelningen på stadsledningskontoret ska initiera, driva utveckling och HR-processer för att stärka kontoret som en attraktiv arbetsgivare. Avdelningen ska även fungera som ett professionellt och serviceinriktat stöd till kontorets chefer och medarbetare.
Arbetsuppgifter
I rollen som HR-specialist arbetar du både brett och djupt med förekommande arbetsuppgifter inom HR-området. Då vi är en mindre HR-avdelning arbetar du tätt ihop med övriga på avdelningen och fungerar även som ett stöd i arbetsrätt, arbetsmiljö, lönerevision och som back-up för löneadministration med det tillhörande lönesystemet Personec. Det är bra om du har erfarenhet av rekrytering och rehabilitering då du kommer att ha ansvar för att forma och utveckla dessa processer och ingå i stadens nätverk. Du är också ett viktigt stöd för HR-chefen.
Tjänsten innehåller även andra administrativa arbetsuppgifter som administration kopplat till våra HR-processer, upprättande och uppdaterande av rutiner, rapporter och underlag. Den interna löneprocessen är viktig för oss och här ser vi gärna att du har erfarenhet av lönesystemet Personec.
Arbetsplatsen är i centrala Göteborg i trevliga lokaler. Vi har medarbetarförmåner som flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, cykelförmåner samt många erbjudanden i förmånsportalen Benify.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning inom HR och erfarenhet av personalarbetets olika processer, arbetsrätt, lagar och avtal. Du kan med säkerhet driva praktiskt HR-arbete och ge chefsstöd i frågorna. Du har viss erfarenhet av löneadministration, rekrytering och rehabilitering.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser att du i din roll är strukturerad och engagerad. Du är van att driva, arbeta självständigt, men även att bidra till teamets arbete och utveckling. Då du i din roll driver egna processer och är ett viktigt stöd inom olika arbetsområden behöver du ha lätt för att skapa en helhetssyn, ha god samarbetsförmåga och vara prestigelös.
Vi ser framemot att välkomna en ny kollega och vill ha din ansökan senast den 13 februari.
I denna rekrytering använder vi oss av tester som ett stöd i urvalet. Intervjuer kommer att ske med början under v.8, 2022.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.