OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HORNBACH Byggmarknad AB
Vårt team växer och till huvudkontoret i Göteborg söker vi nu en ny kollega som ansvarar för våra personalutvecklingsprogram. Med ditt kompetens och engagemang kommer du att ha en viktig roll i utvecklingen av våra talanger, chefer och ledare.
Din Profil
Rollen kräver ett lösningsorienterat förhållningssätt och mycket bra förmåga att skapa relationer. Du har ett strukturerat, analytiskt och målorienterat arbetssätt samt har förmågan att driva utvecklingsarbete framåt. Du besitter såväl ett utpräglat självledarskap som ett gott ledarskap.
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en akademisk examen inom relevant område och har flerårig erfarenhet av kvalificerat HR-arbete på strategisk och operativ nivå. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med ledarskaps- och kompetensförsörjningsfrågor i större organisationer samt är van att leda projekt. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, då vi arbetar i en internationell miljö. Goda kunskaper i tyska är mycket meriterande.
Vi värderar teamkänsla och samarbetsförmåga högt och kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Dina arbetsuppgifter
Som ansvarig för personalutvecklingen kommer du bl.a. att
• vidareutveckla och planera nya/befintliga personalutvecklingsprogram
• arbeta strategiskt med chef- och ledarförsörjning
• arbeta strategiskt med chefsutbildning och chefsutveckling
• leda workshops samt hålla utbildningar
• analysera och följa upp HR-initiativ och nyckeltal
Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidare. Heltid 40 tim
Lön/Förmåner: Lön enligt överenskommelse.
Tillträde: Enligt överenskommelse.