OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du hjärtat inom HR och är intresserad av en ny utmaning där du får vara med och möta framtidens behov? Vi tror att du vill utvecklas tillsammans med oss!
Som HR-specialist på Omsorgsförvaltningen är du en del av HR-teamet som tillhör avdelningen för administration och utveckling.
Vi är en enhetschef och fyra HR-kollegor. För oss är en god arbetsmiljö viktigt och det är naturligt för oss att vi hjälps åt och stöttar varandra.
Det här erbjuder vi dig!
Din roll är att vara ett HR-stöd till verksamheterna och bidra till att förbättra deras förutsättningar att utvecklas och nå uppsatta mål. Som HR-specialist arbetar du konsultativt inom olika delar av HR-området som exempelvis arbetsrätt, avtalsfrågor, kompetensutveckling, rekrytering och rehab. Som HR-specialist arbetar du både med strategiska och operativa arbetsuppgifter. Du får även möjlighet att driva utveckling inom något av våra HR-områden.
Bredden i arbetsuppgifterna gör att den ena dagen inte är den andra lik och du kommer att arbeta både på egen hand och tillsammans med övriga kollegor inom HR-enheten. För oss är det viktigt att utveckla våra processer och arbetssätt och du får möjlighet att påverka detta arbete.
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse.
Vem är du?
Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, gärna inom offentlig förvaltning. I rollen som HR-specialist kan du ställas inför komplexa situationer, vilket förutsätter att du trivs i en föränderlig miljö och arbetar med ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Vardagen innebär många kontaktytor och du vet hur du ska främja ett bra samarbete där du är lyhörd för verksamhetens behov.
Då du till stor del arbetar konsultativt gentemot verksamheten är det viktigt med intresse, vilja och förmåga att stödja och coacha chefer.
Din utbildningsbakgrund är personalvetarexamen eller annan relevant akademisk examen. Har du dessutom erfarenhet från vård- och omsorgsverksamhet är detta meriterande. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är viktigt då bland annat tolkning av avtalstexter ingår i uppdraget.
Du ska dela värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår https://www.hassleholm.se/download/18.34bd16841562b9afcb75180/1481530551429/PopulärutgÃ¥va medarbetar- och ledarpolicy.pdf
Bli en av oss och forma Omsorgsförvaltningens HR-stöd för att möta framtida behov!
Övrigt
Körkort klass B är ett krav.
Vid frågor om tjänsten var god kontakta via mail: marina.caggianella@hassleholm.se
Om oss
Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning, stöd och service samt resurs. I förvaltningen finns också myndighetsenheten och en stab med viktiga stödfunktioner som HR, ekonomi och IT. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”.
Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.
Välkommen att bli en av oss!