HR-specialist

HR-specialist

Arbetsbeskrivning

Vi söker en HR-specialist till en kommun i södra Stockholm! Förvaltningen är inne i en spännande fas där vi driver ett projekt som ska leda till en helt digital samhällsbyggnadsprocess till år 2025. Detta påverkar hela förvaltningen och vi söker dig som vill vara med på vår utvecklingsresa. Här kommer du att ha en viktig roll och vara ett utvecklingsstöd inom strategiska områden som förändringsledning och projektledning i nära samarbete med våra verksamhetsutvecklare.

Konsultuppdraget sträcker sig från 10 oktober 2022 till 23 april 2023 med möjlighet till förlängning. Är du intresserad av uppdraget? Välkommen att skicka in en ansökan!


Om tjänsten
I rollen som HR specialist kommer du att stödja och coacha chefer inom ditt område inom hela kompetensförsörjningsprocessen med bland annat arbetsmiljöfrågor, rekrytering, samverkan/förhandling, statistik, löneöversyn och kompetensförsörjning. Du kommer att arbeta proaktivt för att se vilka kompetensutvecklingsinsatser som organisationen har behov av på kort- och lång sikt och samtidigt utbilda inom de frågor som rör HR-område.


Vem är du?
Vi söker dig med:
· Akademisk utbildning inom personal- och arbetsvetenskap, beteendevetenskap, arbetsmiljö, förändringsledning eller annan förvärvad kunskap som motsvarar detta.
· God sakkompetens inom flera HR-processer, där bland gärna employer brandning
· Hög kompetens inom förändringsledning
· Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du har:
· Erfarenhet från offentlig verksamhet, eller annan politisk styrd organisation
· Erfarenhet av ett flertal utvecklings- och digitaliseringsprojekt.
· Kännedom om metoder för processledning (exempelvis Lean-filosofin) samt förändringsledning (exempelvis Adkar).

Vi söker dig som har ett stort eget driv och i arbetet är du den som tar initiativ och sätter igång aktiviteter där du ser att saker behöver förändras eller förbättras. Du är trygg i din roll och person, samtidigt som du har ett sinne för att kunna lyssna in vad verksamheten behöver för att sedan omvandla det till handling. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan därmed snabbt ändra synsätt. Du har en god samarbetsförmåga och är kunskapsresurs för andra inom ditt ansvarsområde, och ser kopplingen på hur detta göra att ni tillsammans kan nå gemensamt uppsatta mål. Du arbetar självständigt och strukturerat med god förmåga att organisera, planera och prioritera ditt arbete effektivt.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2022
  • Ansök senast: 14 oktober 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


26 november 2024

HR Business Partner till lager/logistik, ICA DE Stockholm

HR Business Partner till lager/logistik, ICA DE Stockholm

26 november 2024

HR Coordinator

HR Coordinator

26 november 2024